Wyszukaj spośród 2793 ofert pracy
Nic tak naprawdę nie zastąpi tradycyjnego CV. Dodatkowym uzupełnieniem może okazać się własna strona internetowa. Jednak warunkiem jest, aby ta strona była rzeczywistym port folio kandydata.
Normalne CV powinno zawierać informacje na temat wykształcenia, doświadczenia oraz posiadanych kompetencji i umiejętności. Może ono być napisane na jednej lub dwóch stronach kartki. Aby zdobyć przewagę nad innymi kandydatami warto „pójść z duchem czasu”. Pisząc CV najlepiej jest zamieszczać sensowne, zwięzłe i rzeczowe informacje dotyczące własnej osoby. Czasami warto stworzyć skromniejsze CV ale opatrzyć je linkiem do własnej strony internetowej. W taki sposób zaprezentujesz się jako osoba nowoczesna, interesująca się nowymi technologiami informatycznymi. Wiele branż ze szczególną uwagą szuka takich ludzi. Strona internetowa będąca w pewnym sensie autoprezentacją, powinna rzeczywiście ukazywać realia swojej osobowości. Powinna na niej dominować przejrzystość, rzetelność i proporcjonalna schludność. Ma być reklamą, nad którą przeglądający strony internetowe, zatrzymają się na dłużej i będą chcieli wczytać się w zawarte tam treści. Nie może ona odstraszać ani przytłaczać innych.
Stworzenie własnej strony internetowej jest dla większości nie lada wyzwaniem. Trzeba jej poświęcić sporo czasu ale też potrzebne w jej tworzeniu są zdolności informatyczne. Gdy się ich nie posiada, warto skorzystać z pomocy profesjonalisty. Stworzona strona musi żyć, powinny się na niej ukazywać nowe ciekawe wpisy. Nie może zabraknąć również rubryki „o mnie”, w której będzie krótki opis o swoich zamiłowaniach i pasjach. Nie powinien to być jednak pamiętnik. Niezbędnym elementem własnej strony internetowej jest rubryka „kontakt”, który można wzbogacić adresem z własną domeną. Podawanie w CV adresu do własnego bloga ma sens, jeśli jest on prowadzony w ekspercki sposób i jest ściśle powiązany z branżą firmy, w której chcemy zostać zatrudnieni.
Rekruterzy dość często spotykają kandydatów, którzy zamiast klasycznego CV podają link do prywatnej strony internetowej. Znajduje to poparcie w przypadku firm o branżach identycznych bądź pokrewnych, w której chcemy być zatrudnieni. Zdaniem wielu HR-owców nic tak naprawdę nie może zastąpić klasycznego CV. Wszystko inne może być jedynie dodatkiem, uzupełnieniem bądź potwierdzeniem własnych kompetencji i zdolności. Wersja papierowa CV pozwala zaoszczędzić czas, a dodatkowo, kiedy kandydat uzyska wymarzone miejsce pracy, jego CV oraz list motywacyjny wędruje do dokumentacji firmy. Strona internetowa to bardzo dobre rozwiązanie, jednak nie najważniejsze w procesie starania się o pracę. Gdy zdecydujemy się na zamieszczenie linku do własnej strony internetowej, to dobrze gdyby on znalazł się na końcu CV. Jeśli rekruter zainteresuje się naszym CV, to na pewno znajdzie dodatkowy czas, aby kliknąć w link i zapoznać się z informacjami na stronie.