Wyszukaj spośród 11066 ofert pracy

Często używasz tych słów? Może czas zmienić pracę?

To jak się wyrażasz, co mówisz do innych pracowników, świadczy o tym, jakim jesteś pracownikiem. Dodatkowo takie zachowanie potwierdza etap, na jakim się znajdujesz w swojej karierze zawodowej. Inaczej wypowiadają się pracownicy na samym początku kariery i inaczej ci z kilkunastoletnim stażem w jednej firmie, którzy są znudzeni codzienną rutyną. 

Zawsze nie znaczy tak samo

Zawsze robiliśmy to w ten sposób – monotonne, rutynowe wykonywanie zajęć wpływa na spadek efektywności a tym samym na wzrost popełnianych pomyłek. Krytykując każdy pomysł, że do tej pory zawsze robiłeś to inaczej i to działało, niwelujesz inicjatywę, pomysły oraz chęć innych współpracowników. Poprzez takie zachowanie zniechęcasz pracowników do siebie. Zamykasz się na dalszy rozwój, spoczywasz na laurach i wydaje Ci się, że wszystko jest w porządku. Praca musi być zespołowa, to w jakim stopniu „zawalisz” swoje obowiązki ma odbicie na skuteczność pracy innych, a tym samym na kreowanie wizerunku firmy. Demotywująco działa tez hasło – „Nie da się”. Otóż wszystko da się zrobić, tylko trzeba chcieć. Czasem trzeba przyznać się do swoich błędów, bo choć pracujesz być może kilkanaście lat i wydaje Ci się, że wszystko wiesz, to jednak zawsze jesteś narażony na popełnianie błędów. Jeśli nie jesteś doskonały w małych zadaniach, nie licz na to, że ktoś powierzy Ci wielkie sprawy.

Kwestia spóźnień

Dobrze prosperująca firma nie może sobie pozwolić na notoryczne spóźnianie się pracowników. Owszem zachodzą w naszym życiu różne usprawiedliwione sytuacje, co do których nikt nie będzie wyciągał wniosków. Życie potrafi zaskakiwać nawet w mniej oczekiwanej chwili. Pamiętaj, że punktualność to cecha dobrego pracownika, to kompetencja osoby pracującej zespołowo. Jeśli się spóźniasz to nie okazujesz szacunku współpracownikom, brak u Ciebie świadomości biznesowej. Każdy zdrowo myślący przełożony wobec takiego zachowania, będzie Cię postrzegał jako osobę wypaloną zawodowo, taką, której się nic nie chce.  Nawet gdy się spóźnisz, pamiętaj aby przeprosić za to nie tylko szefa ale swoich kolegów i koleżanki z pracy.

Plotki

Jeśli znajdujesz czas na plotkowanie przy kawie, podczas spożywania posiłków, przy papierosie czy przy odwiedzaniu kolejnych osób przy ich burkach, to znak, że albo masz zbyt dużo wolnego czasu, albo masz zbyt mało pracy albo nie zależy Ci na danym stanowisku. W każdym z tych przypadków dobrym rozwiązaniem będzie… zmiana. Plotki są jakby naturalnym elementem każdej organizacji, to jednak nie powinny one dominować w Twoim życiu zawodowym. Jeśli to one dają Ci motywację, sprawiają że jesteś ożywiony to zdecydowanie przejrzyj oferty nowej pracy. Aż 35% pracowników przyznaje się do tego, ze nudzi się w pracy, z nich 75% żałuje swojego dotychczasowego wyboru zawodowego. Droga do zostania „obibokiem” jest bardzo prosta. Jeśli masz zbyt mało zadań zgłoś to przełożonemu, albo pomóż wykonać obowiązki innym, którzy mają z tym problem. Gdy dochodzi już do takich sytuacji, gdzie chwalisz się innym współpracownikom, że nie masz nic do zrobienia i zwyczajnie nudzisz się, to pomyśl czy nie jest to dobry moment aby zmienić pracę?

Ja nie popełniam błędów…

Tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów. Oznaką dojrzałości zawodowej jest umiejętność przyznawania się do błędów oraz ich eliminowanie. Jeśli za swoje uchybienia obarczasz winą innych to znak, że zatraciłeś dystans do samego siebie. Nie obchodzi Cię los innych współpracowników i może po prostu zasiedziałeś się w swojej pracy. Któraś sytuacja dotyczy Ciebie? To odpowiednio zareaguj na nią, wyciągając wnioski na przyszłość.

Warto przeanalizować swój dzień w pracy właśnie pod takim kątem, jakim jestem pracownikiem? Czy się staram czy raczej spoczywam na laurach, czekając jedynie na comiesięczną pensję i możliwe premie? A może po prostu czas na zmianę? Zajrzyj na stronę szukampracy.pl i znajdź dla siebie odpowiednią ofertę pracy. 

Komentarze

Dodaj nowy komentarz