Wyszukaj spośród 2922 ofert pracy
Na całe szczęście 187. artykuł Kodeksu pracy warunkuje tę niezwykle ważną dla matek kwestię. Tym samym, jeśli pracują dłużej niż sześć godzin dziennie, to mają prawo do dwóch półgodzinnych przerw, które są wliczane do całościowego czasu pracy.
Jeżeli jednak kobieta karmi piersią więcej niż jedno dziecko, to wtedy czas przerwy wydłużany jest do 45 minut. Obie przerwy, na wniosek pracobiorcy, mogą być łączone. Sama też decyduje o tym, kiedy chciałaby skorzystać z przerw. Możliwe jest więc nawet przyjście do pracy godzinę wcześniej lub godzinę później.
Należy jednak pamiętać, że jeżeli kobieta karmiąca pełni swoje obowiązki pracownicze krócej niż cztery godziny dziennie, to wspomniana przerwa jej nie przysługuje. W sytuacji przekroczenia czterech godzin, ale pracy krótszej niż przez sześć godzin, otrzymuje ona jedną przerwę.
Chcąc korzystać z przerw na karmienie należy złożyć w swoim przedsiębiorstwie wniosek, w którym będą widniały szczegółowe dane dziecka, a także datę rozpoczęcia obowiązywania przerw. W Kodeksie nie znajdują się informacje o tym przez jaki okres czasu matka może korzystać z przerw. To już pozostaje w gestii rozwoju dziecka, które podlega ocenie lekarza pediatry.
Co ciekawe, inaczej to wygląda w przypadku matek posiadających kartę nauczyciela. Wtedy należy im się jedna, godzinna przerwa, jeśli łączny dzienny czas pracy przekracza cztery godziny. Niezależnie od liczby karmionych dzieci.
Pracodawca nie respektujący prawa kobiet do przerw na karmienie dziecka podlega karze grzywny.
Badanie Confidence Index przeprowadzone przez firmę Michael Page przynosi wyniki potwierdzające spory powiew...
zobacz więcejWysokość zasiłku dla bezrobotnych zależna jest od stażu pracy. Tym samym, osoba, która...
zobacz więcejZ dużą przyjemnością publikujemy wszystkie świetne informacje dotyczące malejącego bezrobocia w Polsce. Właśnie...
zobacz więcejTermin wykorzystania urlopu wypoczynkowego, poza dwoma konkretnymi przypadkami, leży w gestii tylko i...
zobacz więcejCelem EB jest budowanie marki pracodawcy, a także stworzenie wizerunku firmy jako atrakcyjnego...
zobacz więcej