Wyszukaj spośród 2898 ofert pracy
Płyną bardzo dobre informacje prosto z Głównego Urzędu Statystycznego.
Otóż dziś, we wtorek 18 października, ujawnione zostały dane odnośnie przeciętnego zatrudnienia w sektorze przedsiębiorstw we wrześniu tego roku. Ukształtowało się ono na poziomie 5 771,5 tysiąca osób i wzrosło w skali miesiąca o 0,02%, natomiast w skali roku aż o 3,2%.
Budująca jest także informacja o wysokości wynagrodzenia brutto. We wrześniu wyniosło ono 4 217,96 złotych. W porównaniu do września ubiegłego roku wzrosło ono aż o 3.9%. Dla porównania, w 2014 roku, w tym samym czasie wynosiło ono 3 900,49 złotych brutto.
Na ten moment znane są także informacje odnośnie średnich wysokości zarobków w sektorze przedsiębiorstw, za czerwiec 2016 roku, w konkretnych województwach. Na czele znajduje się województwo mazowieckie, ze średnią zarobków kształtujących się na poziomie 5101 złotych brutto. Tuż za nim jest dolnośląskie z 4610 złotymi brutto. Dalej są: pomorskie 4397 zł, śląskie 4368 zł, małopolskie 4058 zł i zachodniopomorskie 4024 złotych brutto.
Na drugim biegunie są województwa, w których średnie zarobki są najniższe w kraju. Najgorzej pod tym względem mają się: warmińsko-mazurskie 3502 złotych brutto, podkarpackie 3536 zł, świętokrzyskie 3607 zł i kujawsko – pomorskie 3611 zł.
Zdecydowanie najwyższe zarobki można osiągnąć pracując w sektorze informacji i komunikacji. Tam zarobki kształtują się średnio na poziomie 7300 złotych brutto. Kolejne sektory są daleko z tyłu: obsługa rynku nieruchomości 4 525 zł, przemysł 4384 zł, budownictwo 4177 złotych brutto.
Badanie Confidence Index przeprowadzone przez firmę Michael Page przynosi wyniki potwierdzające spory powiew...
zobacz więcejWysokość zasiłku dla bezrobotnych zależna jest od stażu pracy. Tym samym, osoba, która...
zobacz więcejZ dużą przyjemnością publikujemy wszystkie świetne informacje dotyczące malejącego bezrobocia w Polsce. Właśnie...
zobacz więcejTermin wykorzystania urlopu wypoczynkowego, poza dwoma konkretnymi przypadkami, leży w gestii tylko i...
zobacz więcejCelem EB jest budowanie marki pracodawcy, a także stworzenie wizerunku firmy jako atrakcyjnego...
zobacz więcej