Wyszukaj spośród 3651 ofert pracy

Jak być „megaefektywnym” w pracy?

Każdego dnia to samo – wstajesz i szykujesz się do pracy. Wykonujesz praktycznie te same zadania, które z biegiem czasu stają się monotonne i zamiast przynosić satysfakcję, powodują znużenie i spadek efektywności. Co zrobić, aby codzienne czynności, które wykonujesz w pracy, nie były bezcelowymi wymogami? Jak podkręcić swoją efektywność?

Czy miewasz czasami wrażenie, że czas wymyka Ci się spod kontroli, ucieka Ci przez palce? Patrzysz w pracy w ekran komputera, wykonujesz to co należy do Twoich obowiązków, ale jednocześnie czujesz bezcelowość tego co robisz? Chciałbyś się bardziej skupić, szybciej wykonać obowiązki i poprzez to poprawić swoje wyniki? Co zrobić, aby być bardziej efektywnym?

Nie śpij zbyt długo

Nie chodzi tutaj o to, żeby nastawiać budzik na 4 rano i o tej godzinie wstawać i zabierać się za pracę. Raczej chodzi o to, aby uzmysłowić sobie, że dzień ma tylko 24 godziny i nie ma możliwości, aby go wydłużyć. Poprzez nieodpowiednie planowania czasu można ten dzień zmarnować, na przykład śpiąc zbyt długo, w stosunku do potrzeb organizmu. Gdy wstajesz o godzinie 9 rano to przynajmniej 2 godziny marnujesz. A ten czas możesz wykorzystać wykonując podstawowe czynności, do których należy m.in. przygotowanie do pracy. Mózg ludzki, według badań, najlepiej pracuje w godzinach porannych od 7 do 10 godziny. Warto to wykorzystać. Nie jest łatwo budzić się wcześnie rano i wstawać z łóżka. Bywa, że pomimo dzwoniącego budzika, przestawiamy go na później i ponownie zasypiamy. Jest na to sposób – nastaw budzik wieczorem i odłóż go na tyle daleko d łóżka, abyś rano musiał wstać i pokonać kilka metrów, aby go skutecznie wyłączyć. Ten drobny wysiłek sprawi, że się rozbudzisz i rozpoczniesz nowy dzień.

 Zaprzyjaźnij się z kalendarzem

Zainwestuj w kupno eleganckiego kalendarza, który będzie towarzyszem Twojego dnia. Dobrze prezentujący się wizualnie, będzie wpływał na Twój wizerunek. Notuj w nim wszystkie terminy, inspiracje, które każdego dnia rodzą się w Twojej głowie. Kiedy uzgadniasz termin spotkania biznesowego używaj zwrotu typu „chwilę, muszę sprawdzić czy mam wolny termin” – to skutecznie wzmacnia Twój wizerunek i czyni Cię profesjonalistą. Wyznaczaj cele swojego działania i konsekwentnie dąż do nich. Jeśli ich jeszcze nie posiadasz, to pomyśl nad nimi jak najszybciej. Te cele zapisuj w kalendarzu, tak abyś je widział regularnie. Chodzi o to, abyś wiedział w jakim kierunku masz ukierunkowywać swoje działania. Codziennie wyznaczaj sobie cele, najlepiej wieczorem, tak abyś miał na drugi dzień gotowy plan. Można to nazwać „programowaniem swojego mózgu”. Nie licz a dobrą pamięć, bo nawet ta najlepsza potrafi zawieźć. Staraj się pisać, to nie jest czymś złym.

Bądź w pracy konsekwentny

Pojawiając się w pracy, myśl od samego początku co konkretnie będziesz robić, jakie masz priorytety, a co może zostać przesunięte w czasie. Uzgadniaj nowe zadania z tymi, które wcześniej zanotowałeś w swoim terminarzu. Gdy wykonasz jakieś zadanie, skreśl je i zabierz się za następne. Jeśli czas lub inna niezależna od Ciebie przyczyna wpłynęła na niewykonanie zaplanowanych czynności, przenieś je na następny dzień. Niech będą tymi, które pojawią się na samym początku, jako priorytety i zaległości do nadrobienia. Stosując taką taktykę po pewnym czasie zauważysz, że Twoja efektywność znacznie się poprawiła, a skreślone w kalendarzu punkty dodadzą Ci motywacji i zwiększą pewność siebie.

Jak wygląda Twój dzień? Jakich stosujesz metod, aby być „megaefektywnym”?

Komentarze

Dodaj nowy komentarz