Wyszukaj spośród 5083 ofert pracy
Zgodnie ze starożytną sztuką feng shui przestrzeń należy planować tak, by osiągnęła harmonię ze środowiskiem naturalnym. Coraz częściej praktyka ta zagląda do miejsc pracy, w celu poprawienia przepływu pozytywnej energii.
Feng shui oznacza wiatr i wodę, co w symbolice odpowiada za siłę życiową, która jest niewidzialna i nieuchwytna. Odpowiednia aranżacja wnętrza ma pomóc w relacjach między pracownikami oraz zwiększyć ich zapał i energię do pracy. Głównym elementem jest zapełnienie przepływu energii bez żadnych zakłóceń, w sposób maksymalnie swobodny i harmonijny.
Wejście
Wejście do budynku, sposób, w jaki gromadzi się przed nim energia i jak ona dostaje się do środka, jest bardzo istotne. Zasilenie budynku przez drzwi nie może mieć żadnych blokad. Wejście powinno być duże i przestronne, bez słupów i lamp pomiędzy. Przestrzeń przed winna być obszerna, najlepiej w postaci placu.
Ustawienie biurek
Biurko, które jest niekorzystnie ustawione, wpływa na problemy z koncentracją, co przekłada się na efektywność. Pracownik nie powinien siedzieć tyłem do drzwi lub na linii pomiędzy drzwiami, a oknem. Dobrze sprawdzi się ustawienie w taki sposób, by widzieć cały pokój i osoby wchodzące do niego. Pracownik za biurkiem powinien czuć się bezpiecznie. Najlepszym rozwiązaniem jest ściana za placami i dobre podparcie po bokach. Dobrze, gdyby centrum pomieszczenia było wolne. W przypadku kilku osób i biurek w jednym pokoju, ta najdalej oddalona od drzwi jest najważniejsza - zgodnie z hierarchią.
Przestrzeń na biurku
Właściwe rozmieszczenie przedmiotów na biurku wpływa na nastrój pracownika i powinno być do niego dostosowane. Nie można zapomnieć także o porządku i organizacji.
Górna i dolna środkowa część biurka to strefa kariery. W górnej powinna być tabliczka z imieniem i nazwą stanowiska oraz wizytówki. Motywację poprawią położone w tym miejscu dyplomy, wyróżnienia czy odznaczenia. Dolna część powinna być czysta i wolna.
Prawy górny róg odpowiada za miłość i związki. To najlepsze miejsce na zdjęcie drugiej połówki.
Prawy dolny róg jest strefą kontaktów i podróży. Dobrze sprawdzi się tutaj telefon oraz pamiątka z udanej podróży czy zdjęcie z wymarzonego miejsca za ziemi. Zadbanie o to miejsce jest ważne, gdy potrzebujemy wsparcia od przyjaciół lub współpracowników.
Prawy brzeg biurka odpowiada za kreatywność. Jest miejscem na notatnik lub zapaśnik, który stanowi inspirację a także bazę spisywanych pomysłów. Szczególnie ważne dla pisarzy, grafików i twórców.
Lewy górny róg związany jest z bogactwem i dobrobytem. Dobrze zagospodarowany może poprawić sytuację materialną. Ustawiamy tutaj ozdobne, cenne przedmioty lub rośliny.
Lewy dolny róg jest strefą wiedzy i mądrości. W tej części należy trzymać podręczniki, książki, poradniki i wszelkie źródła wiedzy, z których korzysta się w pracy.
Lewy brzeg biurka to miejsce dla rodziny. Najlepiej sprawdzi się tutaj fotografia bliskich, rysunki pociech czy inna ściśle związana z rodziną rzecz.
Kolory
W feng shui istnieje pięć żywiołów, których kolorystyka wnosi właściwą energię do pomieszczenia. Kolory ognia, czyli czerwień, purpura, pomarańcz i intensywny żółty, wspierają dążenie do celu, sławę oraz budowanie silnej reputacji. Kolory ziemi, czyli beż, brąz i jasny żółty, odpowiadają za spokój, stabilność i nadzieję. Takie barwy dają poczucie zaufania. Kolory metalu, czyli szary, biały, srebrny i metaliczny, to większa precyzyjność, skuteczność, kreatywność i efektowność działania. Kolory wody, czyli odcienie niebieskiego i granatowy, oznaczają spokój, świeżość i swobodę. Taka kolorystyka wprowadza energię urodzaju oraz uważana jest za symbol profesjonalizmu. Kolory drzewa, czyli brązy i zielenie, pobudzają energię zdrowia oraz witalności, a także wspomagają w dążeniu do dobrobytu.
Zatrute strzały
Pojęcie „zatrute strzały” oznacza skierowane w naszą stronę kanty blatów, szafek czy ścian. Dotyczy to także widocznych przez okno rusztowań i budynków. Wzmagają one stres i uniemożliwiają osiągnięcie sukcesu. Najłatwiejszą metodą odgrodzenia się od zatrutych strzał są rośliny, rolety czy przedmioty ustawione na biurku. Należy tak nimi manewrować, żeby przysłonić widok na szkodliwe elementy.