Wyszukaj spośród 2898 ofert pracy
Nie masz wyjścia. Wraz z rozpoczęciem pracy w nowym dla siebie miejscu musisz liczyć się z tym, że trafiasz do zespołu ludzi, którzy współpracują ze sobą już od dłuższego czasu. Znają się, lubią lub nie, ale łączą ich wspólne doświadczenie zawodowe i szereg zależności. Co zrobić, by zostać częścią tej drużyny?
Po pierwsze… Zapewne na początku będziesz wszystko porównywał do swojego poprzedniego miejsca pracy. Nie popełnij jednak błędu i nie zacznij notorycznie krytykować. Zostaw pewne informacje dla siebie - nawet jeśli masz czyste intencje, to kategoryczne osądy na ten mogą postawić cię w pozycji zarozumialca, który na siłę chce udowodnić, że jest lepszy od innych.temat
Po drugie… Nastaw się optymistycznie. Szeroko się uśmiechaj, zagaduj do przypadkowych ludzi, bądź otwarty i przyjazny, rozsyłaj pozytywną energię, która sprawi, że inni będą chcieli przebywać w twoim towarzystwie. Takie osoby sprawiają, że czas w pracy mija dużo szybciej i przyjemniej.
Po trzecie… Kup trochę cukierków lub zrób ciasto. To miły gest, który będzie sygnałem dla innych, że przybywasz w pokojowym zamiarze i zamierzasz się zakumplować. Trafisz przez żołądek do serca nie tylko faceta, ale i współpracowników, dajemy słowo!
Po czwarte… Nie daj sobie wejść na głowę. Inni mogą próbować wykorzystać to, że jesteś nową osobą, która chce się dobrze zaprezentować, zrzucając na ciebie swoje obowiązki. Oczywiście, na zasadzie „wdrożenia się” czy dodatkowej pomocy, ponieważ dana osoba ma wiele innych spraw na głowie. Nie namawiamy do twardego stawiania weta od pierwszego dnia, ale postaraj się szybko twardo ustalić reguły. Masz obowiązki, które należą do ciebie i z nich jesteś rozliczana. Trochę ostrzejszy żart na początek może dać do zrozumienia innym, że to, iż jesteś sympatyczna, nie oznacza że będziesz godzić się na wszystko.
Po piąte… Nie bierz na siebie więcej niż jesteś w stanie zrobić. Nowi pracownicy często próbują zaimponować pracodawcom i współpracownikom, rzucając się do wykonywania jak najwięcej czynności. Łatwo jednak osiągnąć wtedy odwrotny efekt, jeśli zabierzemy się za coś co jest dla nas nowe, trudne, w czym nie czujemy się zbyt pewnie. Wtedy zamiast wdzięczności szefa i kolegów możemy narazić się na nieprzyjemności. Lepiej robić tylko to do czego jesteśmy wyznaczeni, ale w profesjonalny, kompleksowy sposób.
Po szóste.. Bądź dobrym obserwatorem i wyciągaj wnioski. Postępuj z empatią. Słuchając innych dość szybko można trafnie zweryfikować kto należy do osób energicznych, otwartych, chętnie opowiadających o swoim życiu prywatnym i dzielących się swoimi przemyśleniami. Nie zadręczaj milionem pytań i żywiołowością, kogoś kto jest totalnym przeciwieństwem, bo możesz zacząć budzić irytację. Zbliżaj się do tych, wśród których czujesz się dobrze i posiadacie wspólne cechy.