Pracodawcy coraz bardziej wrażliwi na internetową krytykę

Podziel się z innymi

Pracownicy krytykujący swoich pracodawców w internecie mogą zostać uznani za osoby niegodne zaufania i narażające firmę na utratę prestiżu. To z kolei może nieść ze sobą poważne konsekwencje dla krytykantów, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do rozwiązania umowy o pracę z winy pracownika.

Nie od dziś wiadomo, że internet to największa skarbnica informacji na świecie. Możliwość zachowania anonimowości daje wielu osobom komfort w wyrażaniu swoich opinii i spostrzeżeń, którymi trudno dzielić się wprost w obawie przed konsekwencjami. Jednak z roku na rok treści zamieszczane w internecie coraz częściej podlegają kontroli czego przykładem jest Poczta Polska, informującą w swojej wewnętrznej sieci o konsekwencjach wyciąganych w stosunku do pracowników, którzy komentarzami w internecie mogą zaszkodzić wizerunkowi spółki.

Po publikacji informacji w internecie rozgorzała dyskusja. Poczcie Polskiej zarzucano między innymi inwigilacje pracowników co miałoby być niezgodne z prawem. Okazuje się to jednak nie do końca nieprawdą. Według ekspertów od prawa pracy każda firma ma prawo wyciągać konsekwencje wobec podwładnych publikujących o niej niepochlebne informacje w internecie, gdyż każdy z pracowników zobowiązany jest do lojalności wobec swojego pracodawcy – a co za tym idzie – nie może on szkodzić jego wizerunkowi. Najpoważniejsze konsekwencje grożą pracownikom, którzy na forach internetowych publikują informacje tajne tj. umowy handlowe zawierane przez firmę, czy sposób przechowywania przez nią pieniędzy. W przypadku gdy osoba upubliczniająca takie informacje zostanie zidentyfikowana, ma bardzo małe szanse na uniknięcie odpowiedzialności w trakcie ewentualnego procesu sądowego. A firmy rzadko przechodzą obojętnie wobec krytyki, gdyż w czasach globalnej wymiany informacji budowanie pozytywnego wizerunku jest jednym z głównych czynników zapewniających materialne zyski.

Spory z pracodawcami warto zatem rozwiązywać w cztery oczy, bo konsekwencje wynikające z rozpowszechniania informacji o firmie mogą być poważniejsze, niż wielu się wydaje. Może to skutkować utratą aktualnej posady, ale także przyczynić się do problemów ze znalezieniem nowej. W dobie rozkwitu rodzimego rynku pracy pracodawcy coraz częściej muszą radzić sobie z rotacją pracowniczą, więc lojalność wobec firmy może już niedługo okazać się nie mniej ważna niż doświadczenie zawodowe, czy specjalistyczna wiedza.

Zobacz  Wyższa pensja minimalna od stycznia 2019 r.

Znajdź odpowiedniego pracodawcę w naszym katalogu pracodawców!

Nasz wynik:
[Total: 5 Średnia: 5]