Praca w JYSK jako sprzedawca. Jakie obowiązki i wymagania?

Podziel się z innymi

JYSK od niemal dwudziestu lat dostarcza Polakom produkty dekoracyjne, które sprawiają, że zwykłe pomieszczenia stają się domami pełnymi indywidualnego charakteru.

Możliwość stworzenia niepowtarzalnych wnętrz to jednak niejedyna kwestia, która decyduje o tym, że duńska marka cieszy się ogromnym powodzeniem na terenie całej Europy. Na uwagę zasługuje także fakt, że JYSK proponuje znakomite warunki zatrudnienia, oferując pracę na wielu różnych stanowiskach. Jednym z nich jest stanowisko sprzedawcy, które – jak dowodzi koncern – jest idealne do rozpoczęcia ścieżki kariery i rozwoju.

W poniższym artykule dowiecie się, jak wygląda praca w przypadku osób, które swoje pierwsze doświadczenia zawodowe w JYSK postanowiły zdobyć w dziale sprzedaży.

jysk szkolenie stanowiskowe sprzedawca
szkolenie stanowiskowe sprzedawca

Możliwości pracy w JYSK jako sprzedawca i szkolenie stanowiskowe sprzedawca

Skandynawskie dodatki zdobywają coraz większe uznanie jako elementy wyposażenia wnętrz, a żeby móc dostarczyć wymarzone produkty milionom osób, niezbędne jest otwieranie kolejnych sklepów. Nie inaczej jest w przypadku duńskiej marki.

Jak się bowiem okazuje, polski JYSK może pochwalić się ponad 220 obiektami stacjonarnymi i ponad 2500 miejscami pracy. Warto zauważyć, że liczby te rosną nieprzerwanie od 2000 roku. Naturalnie, wynika z tego zwiększenie zapotrzebowania na zasoby ludzkie, czyli nic innego jak konieczność poszukiwania pracowników, którzy wesprą firmę w jej dalszym rozwoju.

W momencie publikacji artykułu na kandydatów czeka kilkanaście wakatów w dziale sprzedaży na terenie całej Polski – w ofertach naprawdę można przebierać.

Charakter pracy a jej wymagania

Praca jako sprzedawca wymaga bezpośredniego kontaktu z Klientem, co dla wielu osób może stanowić niemałe wyzwanie. Decydując się na aplikację na wspomniane stanowisko, trzeba zdawać sobie sprawę z umiejętności oraz cech osobowości, które okażą się niezbędne na co dzień i co więcej – zdobędą aprobatę zespołu rekrutacyjnego.

Ze względu na niewygórowane wymagania formalne, kandydaci na stanowisko sprzedawcy w JYSK powinni charakteryzować się przede wszystkim szeroko rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi. Zaliczyć tutaj można przede wszystkim: komunikatywność, łatwość przekazywania wiedzy, aktywność w działaniu, energiczność, cierpliwość. Mile widziana jest także ambicja oraz chęć rozwoju – zarówno pod kątem kariery, jak i umiejętności.

Warto wiedzieć, że skandynawski pracodawca nie wymaga od kandydatów wiedzy z zakresu dekoracji i wyposażenia wnętrz. Bogate szkolenie stanowiskowe od lat jest standardem w JYSK, stanowiąc pierwszy krok owocnej współpracy. W związku z tym świeżo zatrudnione osoby nie mają się czego obawiać.

Obowiązki i zadania sprzedawcy

W JYSK sprzedawca jest przedstawicielem firmy w kontakcie z klientami i powinien pozostawać do ich dyspozycji na kilku etapach całego procesu zakupów. Do obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku będą więc należeć takie działania, które kończą się skutecznym dokonaniem transakcji.

Można wśród nich wymienić takie czynności jak: aktywna sprzedaż, pomoc gościom sklepu w doborze odpowiednich produktów, doradztwo w zakresie wyposażenia wnętrz, a także bezpośrednia obsługa klienta. Zadaniem sprzedawcy w JYSK jest także dbanie o odpowiednią ekspozycję sklepu oraz jego czystość.

Możliwa ścieżka rozwoju i benefity

Warto wiedzieć, że duńska marka mocno stawia na rozwój pracowników, od samego początku proponując jasną ścieżkę kariery. Po pewnym czasie zatrudnienia sprzedawcy mogą wspinać się na wyższe szczeble w dziale sprzedaży, obejmując kolejno takie stanowiska jak: opiekun magazynu, zastępca kierownika sklepu, kierownik sklepu, kierownik regionalny, retail store supporter (osoba wspierająca wszystkich sprzedawców) czy dyrektor sprzedaży.

Na fantastycznych możliwościach awansu praca w JYSK się jednak nie kończy. Firma oferuje bowiem dogodne warunki zatrudnienia z benefitami, które cieszą się pełną aprobatą obecnych pracowników.