Pozycjonowanie stron – podstawowe informacje i wybór specjalisty SEO
Wiesz, że marketing internetowy jest bardzo ważny dla twojej firmy, ale nie wiesz od czego zacząć? W takim wypadku może pomóc freelancer, zajmujący się SEO, który ma w małym palcu pozycjonowanie stron. Specjalista będzie wiedział, czego potrzebuje twój serwis i jak szybko zwiększyć dochody ze sprzedaży internetowej. Zanim przejdziesz do wyboru idealnego specjalisty SEO, warto dowiedzieć się na czym polega pozycjonowanie i dlaczego jest takie ważne we współczesnych kampaniach internetowych.
Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę www?
Pozycjonowanie stron jest elementem marketingu w Internecie i ma za zadanie zwiększenie pozycji serwisu w organicznych wynikach wyszukiwarek dla wybranych słów kluczowych. Wyniki organiczne, to takie, które nie wymagają opłacenia przez daną wyszukiwarkę, jak np. Google. Zwiększenie widoczności strony www jest kluczowym elementem pracy specjalisty SEO. Skuteczne pozycjonowanie stron polega na optymalizacji witryny i budowaniu link buildingu. Freelancer zwykle ma określone techniki na zwiększenie widoczności serwisu, które są połączone z działaniami SEO. Po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę Google widzimy posortowane wyniki. Są one ułożone w ranking na podstawie wytycznych wyznaczonych przez algorytm. Wcześniej roboty Google’a indeksują treści znajdujące się na witrynie, pozyskując w ten sposób potrzebne informacje. Dlatego tak ważna jest wiedza o tym, jak pozycjonować strony. Bez odpowiednich działań ze strony specjalisty SEO trudno będzie wybić się w danej branży internetowo. A sam Internet jest najlepszy źródłem pozyskiwania nowych klientów. Można także wykupywać płatne reklamy, jednak nie są idealnym rozwiązaniem, ponieważ liczba użytkowników będzie wzrastać tylko, jeśli bez przerwy będziemy płacić. W przypadku mniejszych firm nie jest to najlepsze rozwiązanie. Potrzebne jest odpowiednie pozycjonowanie strony. Bez niego, witrynę będzie ciężko znaleźć poprzez zwykłe wyszukiwanie w Google, co za tym idzie – przychód się nie zwiększy. Zainwestowanie w pozycjonowanie strony www będzie miało długofalowe skutki, ponieważ im więcej użytkowników zobaczy witrynę, tym więcej zacznie na nią wchodzić. W przypadku dużych, komercyjnych firm jest to powszechnie stosowana praktyka w marketingu internetowym. W rankingach wyszukiwarek przedsiębiorstwa, wraz z zatrudnionymi specjalistami od SEO, prześcigają się w nowych pomysłach, które mają za zadanie skutecznie zwiększyć pozycję ich strony.
Czynniki wpływające na pozycjonowanie strony
Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na pozycję serwisu w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Nie są znane dokładne parametry i wytyczne, którymi kieruje się algorytm. Jednak specjaliści SEO są w stanie ulepszyć czynniki na które mają realny wpływ. Jedne z ważniejszych elementów pozycjonowania stron www, to:
- Architektura witryny – czyli prawidłowe rozłożenie informacji na stronie. Jest to jeden z ważniejszych czynników, ponieważ należy go wziąć pod uwagę już przy tworzeniu witryny. Roboty, które sprawdzają stronę www, oraz użytkownicy muszą mieć szybki i prosty dostęp do wszystkich istotnych informacji, które są bezpośrednio powiązane z witryną;
- Przyjazny dla wyszukiwarki Google kod HTML strony – optymalizacja kodu witryny przyczynia się do lepszych wyników w pozycjonowaniu jej, dzięki temu, że będzie dostosowany konkretnie pod algorytm Google;
- Linkowanie wewnętrzne – czyli link building, to czynnik, który również wpływa na szybkość znajdowania informacji przez użytkowników i roboty na witrynie. Podczas tworzenia strony www warto wcześniej ustalić jak będzie wyglądała siatka linkowania. Prawidłowy link building zwiększa ruch w serwisie;
- Słowa kluczowe – odpowiednie nakierowanie na słowa kluczowe w linkowaniu wewnętrznym sprawi, że witryna będzie jeszcze lepiej zoptymalizowana. Wybiera się słowa kluczowe, które są najważniejsze dla domeny i najlepiej łączą się w wyszukiwarkach z daną branżą. Dostosowane wszystkich treści na stronie www, zarówno w tekstach, jak i nagłówkach, znacząco wpływa na pozycjonowanie. Roboty prawidłowo zindeksują witrynę, jeśli będzie miała wstawione słowa kluczowe w odpowiednich miejscach;
- Unikalne treści – strony pozycjonowane przez wyszukiwarkę Google są ustawiane wyżej w rankingach, gdy zawierają unikalne treści. Liczy się ich ilość i jakość. Zwraca się uwagę także na poprawność tekstów, ponieważ słowa kluczowe z błędami mogą nie zostać zindeksowane przez algorytm;
- Szybkość ładowania się strony – kolejny czynnik, który choć niepozorny, to znacząco ułatwia indeksowanie stron www przez roboty Google’a. Dodatkowo zachęca użytkowników do dalszego korzystania z witryny. Na szybkość ładowania się strony mają wpływ, między innymi, takie rzeczy, jak wielkość elementów graficznych czy rozmieszczenie treści;
- Mobilna wersja strony www – na pozycjonowanie ma bardzo duży wpływ dostosowanie strony pod urządzenia mobilne. Optymalizuje się szatę graficzną, szybkość wczytywania się elementów i ich ułożenie. Warto wdrożyć nowe rozwiązania, ponieważ współcześnie ogromna część zapytań pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych.
Jak wybrać specjalistę SEO?
Freelancer SEO, to najlepsza osoba, jaką możesz wybrać do pracowania nad pozycjonowaniem twojej strony w Internecie. Specjaliści mają dostępne portfolio, abyś mógł wiedzieć, jakich wyników spodziewać się w przyszłości. Możesz także mieć pewność, że wybrany freelancer będzie podchodził do każdej witryny indywidualnie. Oferty pozycjonowania stron są bardzo zróżnicowane, dlatego warto wybrać osobę, która specjalizuje się we właściwej branży. Jednak to wcale nie oznacza, że nie będzie w stanie podjąć się zlecenie w dziedzinie, którą wcześniej się nie zajmował. Jeśli portfolio danego specjalisty SEO zachwyci cię, to warto skontaktować się z nim bezpośrednio, aby sprawdzić cennik i określić możliwe szczegóły współpracy. Pamiętaj, że nie tylko ogromne przedsiębiorstwa potrzebuje marketingu internetowego. Jest także zalecany małym firmom, aby mogły się rozwinąć i stworzyć bazę stałych klientów oraz zachęcać nowych. Tanie pozycjonowanie stron? To jak najbardziej możliwie, ponieważ nie każda strona www potrzebuje całościowych zmian. Niektóre wymagają drobnych popraw i późniejszego nadzoru nad zmianami, aby pozycja witryny w wyszukiwarce Google zwiększyła się diametralnie. Niezależnie od wielkości miasta na które będzie skierowane pozycjonowanie strony – czy to Warszawa, Poznań albo Bydgoszcz – specjalista potrafi tak zoptymalizować całą witrynę, aby wyniki wyszukiwania pod wybranymi słowami kluczowymi były możliwie najwyższe. Niektórzy oferują darmowy audyt SEO, jako początek dobrej współpracy. Dzięki takiemu rozwiązaniu przedsiębiorca będzie mógł podjąć decyzję na temat tego czy oferta freelancera mu odpowiada. Warto skorzystać z takiej oferty, aby przekonać się ile poprawek potrzebuje twoja strona www, jeśli chcesz zwiększyć liczbę użytkowników. Odpowiednio przeprowadzony audyt SEO pozwala na dostosowanie technik pozycjonowania stron pod witrynę zleceniodawcy. Nie u każdego sprawdzi się to samo rozwiązanie danego problemu związanego z pozycjonowaniem. Specjalista SEO zajmie się sprawą kompleksowo i indywidualnie.
Ekspert w dziedzinie HR oraz rynku pracy z wieloletnim doświadczeniem. Praca w branży HR pozwoliła na poznanie wielu ciekawych technik rekrutacyjnych. Na blogu udziela porad a także opisuje procesy związane z prowadzeniem rekrutacji bądź też firmy.
Warto zaznaczyć, że wielkość firmy i duże nakłady na marketing nie oznacza, że dana firma SEO jest lepsza od Freelancera. W tej branży jest najczęściej dokładnie odwrotnie. Małe firmy i specjaliści robią na własny rachunek, a na etatach w dużych, bogatych agencjach często pracują stażyści za niskie stawki. Kto zatem lepiej wykona usługę SEO?