Ile czasu zajmuje pozycjonowanie?

Podziel się z innymi

Najczęściej zadawane pytanie w kontekście pozycjonowania SEO to: jak długo trzeba czekać na efekty? Przedsiębiorców interesuje, ile czasu zajmuje pozycjonowanie strony i kiedy będą cieszyć się zwiększonym ruchem na stronie internetowej. Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Optymalizacja zależy od wielu czynników.

Pozycjonowanie stron internetowych – od czego zależy czas oczekiwania na efekty?

Ogromne znaczenie ma branża, w której tworzysz treści. Pozycjonowanie stron w niektórych branżach przynosi bardzo szybkie efekty, podczas gdy w innych trzeba czekać na nie o wiele dłużej. Niezależnie od tematyki, na efekty musisz czekać co najmniej kilka miesięcy. 

Według specjalistów z agencji Artefakt.pl, działanie po omacku na własną rękę wydłuża nadejście zwiększonego ruchu na stronie. Często pomijamy niezbędne aspekty strony internetowej, które mają znaczący wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce. By pozycjonowanie zajęło możliwie najmniej czasu, warto zwrócić się o pomoc. Agencja SEO zajmuje się pozycjonowaniem stron tak, by wyświetlały się one jak największej liczbie użytkowników.

 Skuteczne pozycjonowanie – jak długo trzeba czekać na efekty?

Wydaje nam się, że wystarczy opublikować treść, która zwiera frazy kluczowe oraz odpowiednio zoptymalizowany dla użytkownika format, a strona od razu zacznie pojawiać się wysoko w wyszukiwarce. Nic bardziej mylnego. Sama publikacja tekstu na blogu to jeszcze nie wszystko, by zwiększyć ruch na stronie internetowej. W pierwszej fazie tekst jest wyświetlany przez użytkowników – przeważnie stałych – a później liczba odwiedzin strony spada. 

Dopiero po kilku miesiącach zaczyna działać SEO. Pojawia się ruch organiczny, czyli ten, który pochodzi z Google. To dzięki niemu zwiększa się konwersja, czyli liczba zakupów dokonywana na Twojej stronie internetowej. W zależności od tego, w jakiej branży działasz, pozycjonowanie stron www zaczyna się rozwijać po około dwóch miesiącach od publikacji treści. 

Im dłużej treść jest opublikowana, tym częściej pojawia się w wyszukiwarce na różne frazy kluczowe. Ważną kwestią jest także regularne uzupełnianie treści. Dzięki temu roboty Google widzą, że strona „żyje” i zwiększają jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Z czasem widoczność będzie coraz większa, a ruch z Google przyciąga do Twojej strony większą liczbę potencjalnych klientów.

Efekty pozycjonowania strony internetowej

Treści są najszybciej pozycjonowane na proste frazy kluczowe. Jeśli liczysz na te bardziej konkurencyjne – musisz poczekać na efekty dłużej. Podstrony zaczynają pojawiać się na wyższych pozycjach w wyszukiwarkach po około pół roku od publikacji, zapewniając zwiększony ruch, który przekłada się na sprzedaż. By strona miała wysoką pozycję w Google należy także pamiętać o regularnym dodawaniu treści, co najmniej 2-3 tekstów miesięcznie. Im większa konkurencja, tym więcej treści należy publikować. 

Jeśli chcesz zadbać o odpowiednie i efektywne pozycjonowanie stron w Google, zwróć się o pomoc do agencji SEO. Specjaliści sprawią, że strona będzie dobrze zoptymalizowana, a satysfakcjonujące efekty pozycjonowania zobaczysz możliwie jak najszybciej.