Lead generation – czym jest i w jaki sposób przysłuży się firmie?
Każdemu biznesowi zależy nie tylko na tym, aby utrzymywać obecnych odbiorców, ale również by ciągle szukać i próbować zdobywać nowych klientów. Jak pomoże nam w tym lead generation?
1. Pozyskiwanie potencjalnych klientów – czym jest lead?
2. Generowanie leadów – na czym polega?
3. Generowanie leadów sprzedażowych – w jaki sposób wpływa na biznes?
Pozyskiwanie potencjalnych klientów – czym jest lead?
Każdemu biznesowi zależy na tym, aby jak najsprawniej docierać do możliwie jak największej grupy odbiorców. Potencjalny klient może nawiązać z nami kontakt na wiele różnych sposobów – poprzez social media, telefonicznie, osobiście albo przez formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej. Osobę, która wykorzysta ten ostatni sposób nazywamy leadem. Możemy wyróżnić dwie grupy takich odbiorców:
- leady marketingowe: potencjalni klienci, którzy wyrazili zainteresowanie naszą ofertą;
- leady sprzedażowe: klienci, którzy są chętni i wiemy, że mają duży potencjał aby skorzystać z naszych usług. Pozyskiwanie leadów sprzedażowych przekłada się bezpośrednio na nasze wyniki finansowe.
Generowanie leadów – na czym polega?
Aby skutecznie generować leady nie wystarczy jedynie przygotowanie dobrej landing page czy stworzenie formularza kontaktowego. Istotna jest także nasza wiarygodność jaki przedsiębiorstwa lub marki oraz sam sposób docierania do potencjalnych klientów. Obecnie możemy zrobić to na wiele różnych sposobów: poprzez własną stronę, polecenia, social media marketing i tak dalej. Generowanie leadów bardzo mocno opiera się o zaufanie klienta do nas – musimy zrobić wszystko, co możliwe aby pokazać się jako zespół profesjonalistów, który jak najbardziej jest w stanie sprostać wyzwaniom osoby, która wykazuje zainteresowanie naszą marką Wiarygodność musi zostać poparta odpowiednią formą docierania do naszych odbiorców. W innym wypadku nie będą oni w stanie skorzystać z naszej oferty.
Generowanie leadów sprzedażowych – w jaki sposób wpływa na biznes?
Jeżeli zależy nam na tym, by proces generowania leadów przebiegał w sposób sprawny i przynosił nam długofalowe korzyści, możemy zadbać o niego samodzielnie lub też zdecydować się na współpracę z agencją marketingową, która pomoże nam pozyskać zarówno klientów indywidualnych, jak i firmowych. Poprawnie przeprowadzony lead generation dostarczy nam osoby, które są chętne skorzystać z naszych usług lub zakupić nasze produkty. Z kolei z punktu widzenia klienta taka strategia pozwala na znalezienie wartościowego dostawcy, na którego jakości można polegać.
Ekspert w dziedzinie HR oraz rynku pracy z wieloletnim doświadczeniem. Praca w branży HR pozwoliła na poznanie wielu ciekawych technik rekrutacyjnych. Na blogu udziela porad a także opisuje procesy związane z prowadzeniem rekrutacji bądź też firmy.