Jak sprawić, by pracownik pokochał swoją pracę? Rola employer brandingu

Podziel się z innymi

Czy to możliwe, by lubić swoją pracę? Co wpływa na poczucie zadowolenia i jak czerpać satysfakcję z życia zawodowego? Niewątpliwie wiele zależy od zatrudniającego, systemu wartości propagowanego przez firmę, sposobu, w jaki traktuje zatrudnionych. Doskonale wiedzą o tym specjaliści od budowania wizerunku pracodawcy. Czym jest employer branding? Jak pomaga w zdobyciu zaufania pracowników?

Istnieje twierdzenie, które mówi, że pracę warto zmieniać co kilka lat, jednak niektórzy wiążą się na dłużej z jedną firmą. Z czego to wynika? Co sprawia, że chcemy pracować właśnie tu i nie szukamy zmian? W tym miejscu warto przystanąć i pomyśleć o employer brandingu. Marka pracodawcy to jego wizerunek, który jest pozytywnie odbierany przez otoczenie, wywołuje określone odczucia, budzi emocje. Całość powyższych rozważań można ująć w twierdzenie, że dobra ocena firmy zależy od tego, w jaki sposób realizuje ona składane obietnice.

Wizerunek pracodawcy — co to takiego?

Firmie, która zdaje sobie sprawę z konieczności pracy nad wizerunkiem, pomoże agencja employer branding. Wrocław jest miastem, gdzie tego rodzaju działalność cieszy się sporym zainteresowaniem. Pracownicy coraz głośniej mówią o swoich wymaganiach — zwracają uwagę na wynagrodzenie, możliwość awansu, przejrzysty system premiowania, atmosferę w firmie itp. Przedsiębiorca, który podejmuje próby ich spełnienia, tworzy miejsce pracy pożądane przez szukających zatrudnienia.

Budowanie marki powinno odbywać się zarówno wśród zatrudnionych, jak i poza firmą — to employer branding wewnętrzny oraz zewnętrzny. Działania EB przeprowadzane w organizacji mają zapewnić komfort pracownikom. Ideą jest zbudowanie miejsca, które daje poczucie bezpieczeństwa i bycia docenianym, umożliwia realizację ambicji. Pierwsze sygnały na temat marki pracodawcy płyną z krążących opinii, a o podejściu do podwładnych świadczy już proces rekrutacji.

 W czym pomaga strategia employer branding?

Budowanie wizerunku pracodawcy jest procesem rozłożonym w czasie. Aby przyniósł on oczekiwane rezultaty musi opierać się na konkretnej strategii działania. Firmom stawiającym na profesjonalizm, pomoże agencja EB. Trójmiasto to kolejny przykład szeroko rozwiniętej działalności specjalistów z employer brandingu. Ważnym narzędziem jest komunikacja wewnętrzna oraz zewnętrzna. Strategia EB obejmuje działania w mediach społecznościowych i tradycyjnych, organizowanie spotkań integracyjnych, udział w wydarzeniach branżowych itp.

Pracodawca powinien mówić o swojej ofercie, a jego słowa muszą mieć pokrycie w rzeczywistości. Rozczarowanie pracownika oznacza przyjęcie niewłaściwej strategii. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak ważna jest pierwsza rozmowa, dlatego warto sprawdzić, co na temat rekrutacji mówią specjaliści employer branding. Poznań, Warszawa, a może Gdańsk? Niezależnie od tego, gdzie mieści się firma, opinia o niej popłynie w świat. Warto zadbać, by była jak najlepsza.