Adwokaci w centrum Warszawy – jak ich strony internetowe prezentują się pod względem użyteczności?

Podziel się z innymi

Dziś klient jest znacznie bardziej wymagający niż jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu, zatem sama informacja o istnieniu możliwości skorzystania z oferty jest często niewystarczająca. Nawet jeśli zdarzy się nam dostrzec jakiś szyld reklamowy, broszurę lub cokolwiek innego i tak zwykle chcemy jeszcze zweryfikować to później w Internecie. W sieci jednak chcemy odnaleźć wszystko w jak najkrótszym czasie, a jeśli witryna nie jest dobrze przygotowana, poruszanie się po niej może być znacznie utrudnione. Wszystko zależy od poziomu jakości użyteczności, czyli tzw. web usability.

Użyteczność strony internetowej to kwestia, którą mogą zweryfikować specjaliści za pomocą specjalistycznych badań oraz audytu. Jednak pewien zakres elementów, będziemy w stanie dostrzec samodzielnie, „gołym okiem”. Miarodajne wyniki może przynieść nam porównanie witryn, które są zorientowane na podobną tematykę, weźmy pod uwagę np. branżę prawną i losowe strony internetowe adwokatów z Warszawy.

https://adwokatgrzegorzcieslik.pl/ – adwokat – Warszawa – centrum

To jeden z przykładów witryn dobrze zoptymalizowanych i przyjaznych dla użytkownika. Strona ładuje się bardzo szybko i nie zachodzi ryzyko, że zniecierpliwiony użytkownik szybko ją opuści. Już w pierwszym momencie możemy odnieść wrażenie, że faktycznie jest to oficjalna strona kancelarii prawnej. Świadczy o tym szczególnie tło, które mocno nawiązuje do branży z jaką mamy do czynienia, a jej stonowane kolory nadają jedynie powagi oraz profesjonalizmu. Witryna posiada dobrze rozmieszczone menu, które zawiera wszystkie elementy, które mogłyby okazać się niezbędne dla potencjalnego użytkownika, zainteresowanego usługami prawnymi. Przewijając witrynę, natrafimy na trzy estetyczne banery, które odpowiadają konkretnym działom prawa, jakimi zajmuje się kancelaria. Kliknięcie w nie, przekieruje użytkownika do bardziej szczegółowych informacji o ofercie.

https://www.maciejwozniak.com/ – adwokat – sprawy karne – Warszawa

Opisywana witryna na samym początku sprawia wrażenie bardziej „biznesowej” niżeli prawnej, aczkolwiek posiada pewne niestandardowe rozwiązania, które potrafią przykuć uwagę i zainteresować użytkownika. Strona główna posiada tło w postaci fotografii specjalisty, z którego usług możemy skorzystać. Po prawej stronie, naprzemiennie pojawiają się informacje dotyczące oferty, a także dane kontaktowe. Ciekawym wyjściem jest umiejscowienie menu wyboru na samym dole witryny, a warto też podkreślić, że strona nie posiada opcji przewijania, zatem to co zobaczymy na początku, jest jedyną opcją poruszania się po stronie. W menu zostały umieszczone odnośniki do najważniejszych podstron zorientowanych na ofertę, link do bloga firmowego, zakładka „o mnie”, a także podświetlona opcja, która przekieruje nas automatycznie do formularza kontaktowego.

http://kancelariaprawna-aw.pl/ – adwokat – prawo karne – Warszawa

Dzięki zastosowaniu slidera, witryna od razu zdradza czego dotyczy jej tematyka. Przewijane fotografie na sliderze nawiązują do branży prawnej i posiadają estetyczną animacje przejścia. To, co możemy jeszcze dostrzec na samym początku, to menu główne na samej górze. Posiada ono podział na klientów indywidualnych i biznesowych, co stanowi dość ciekawe rozwiązanie, wyróżniające się wśród innych podobnych witryn. Wszystko uzupełnia jeszcze „cennik” „blog firmowy” oraz „kontakt”. Dolne partie strony zostały zagospodarowane do umieszczenia informacji, do których przekieruje nas wybór konkretnej opcji w menu, zatem te nie stanowią oddzielnych podstron i natkniemy się na nie przewijając stronę w dół.

https://adwokat-cichocka.pl/ – rozwody – Warszawa

Chociaż dość ciemna, a wręcz mroczna kolorystyka strony głównej nie zdradza od razu na jakiej jesteśmy witrynie, duży i jasny napis „kancelaria adwokacka” rozwiewa wszelkie wątpliwości. Na początku możemy dostrzec jeszcze tylko numer telefonu, a także menu w górnej części. Jest ono podzielona na pięć opcji, a najbardziej interesującym elementem wydaje się być możliwość skorzystania z porady online. Po kliknięciu w zakładkę, nie zostajemy jednak przekierowani do formularza kontaktowego, a trafiamy na instrukcję, w jaki sposób uda się nam porozmawiać o naszym problemie – wydaje się, że obecnie to właśnie aktywne formularze są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Wracając do strony głównej – przewijając ją, tło staje się jasne, a przed naszymi oczami pojawi się dość sporo treści, natomiast uwagę skupiają głównie banery z liczbowymi wartościami dotyczącymi doświadczenia, a także zakres oferowanych usług.

Porównując jedynie kilka witryn kancelarii prawnych, można odnieść wrażenie, że istnieją pewne elementy, których zabraknąć nie może. Z pewnością jest to formularz kontaktowy, czy też cennik i odpowiednie rozmieszczenie zakresu usług. To powoduje, że web usability tych stron, może stać na wysokim poziomie. Warto jednak nadmienić, że poszukując prawnika w Warszawie, to jakość usług może odgrywać główną rolę, dlatego cenna okazałaby się chociażby zakładka z opiniami.