Rekrutacja specjalistów na zmieniającym się rynku pracy.

Podziel się z innymi

Rekrutacja specjalistów wysokiej klasy jest wyzwaniem dla każdego właściciela firmy. Ilość osób zgłaszających się na dane stanowisko bywa co prawda imponująca. Zdarza się nawet, że na ogłoszenie odpowie ktoś, kto rzeczywiście zdaje się spełniać nasze wymagania. W praktyce okazuje się jednak, że ocenił swoje umiejętności nieco na wyrost lub stawka, którą mu proponujemy, nie jest wystarczająca. Dział HR może w takiej sytuacji usprawnić swoje działania na kilka sposobów.

Zanim rozpoczniesz rekrutację specjalistów, zastanów się, co jesteś w stanie im zaproponować.

 Powiedzmy sobie szczerze: kandydat na stanowisko w Twojej firmie nie będzie zaniżać swoich oczekiwań. Ty również nie masz zamiaru tego zrobić. Na czym powinieneś się więc skupić, jeśli oferujesz dobrą stawkę, a wciąż nie przyciągasz do siebie odpowiednich osób? Podstawą w takim wypadku będzie poprawa warunków zatrudnienia.

 Możesz z góry założyć, że specjaliści, którzy są dobrzy w swoim fachu, już dawno postawili przede wszystkim na swój rozwój. Mając do czynienia z nowymi technologiami, mieli szansę zdobyć nowe umiejętności, które teraz budzą Twoje zainteresowanie w portfolio. Ponieważ zarobki osób wysoko wykwalifikowanych są z reguły spore, raczej nie one będą stanowić dla nich motywację do zmiany stanowiska pracy. Prawdziwych fachowców możesz skusić wyłącznie ciekawymi projektami lub dodatkowymi szkoleniami, które Twoja firma z przyjemnością opłaci.

 Ogłoszenie, które tworzysz podczas rekrutacji, musi być w związku z tym bardzo konkretne. Pamiętaj, że adresujesz je do osób o wysokiej inteligencji, których nie da się złapać na piękne słowa. Odpuść więc wszelkie ozdobniki. Znacznie lepiej będzie wyglądać wypunktowana lista.

 Pomyśl też o tym, w jaki sposób możesz wdrożyć do pracy nowe osoby. Specjaliści są otwarci na zmianę miejsca zamieszkania. Zapewnij im dobre wsparcie podczas tego procesu, a zdecydowanie zyskasz w ich oczach jako potencjalny pracodawca.

 Pamiętaj także, by dbać o swoją renomę na co dzień. Jeśli osoby, które zatrudniasz, są zadowolone, fama szybko się rozniesie. Dzięki temu research, jaki przeprowadzą kandydaci po lekturze ogłoszenia, wypadnie na Twoją korzyść.

Stwórz profil idealnego kandydata. Pamiętaj przy tym, że Twoje oczekiwania mówią wiele o Tobie, jako pracodawcy.

 Chcesz zainwestować firmowe pieniądze w konkretne działania. Wiesz jednak, że nie każdy pracownik będzie w stanie realizować je na wymaganym poziomie. Właśnie dlatego tak istotne jest, byś najpierw wymyślił człowieka, jakiego poszukujesz, a następnie znalazł osobę, które jest jak najbardziej do niego zbliżona. Stworzony przez Ciebie profil powinien uwzględniać system pracy w Twoim przedsiębiorstwie, a także dotychczasową strukturę Twojego zespołu.

 Skup się nie tylko na umiejętnościach, które musi posiadać perfekcyjny kandydat. Rekrutacja specjalistów musi być oparta o najnowszą wiedzę z zakresu zarządzania pracownikami. Weź pod uwagę, na jakim etapie rozwoju zawodowego powinna znajdować się zatrudniana osoba, by Twoje projekty stanowiły dla niej idealne wyzwanie. Zastanów się, jakie wartości ma wyznawać. Dobrze jest także określić, jakie musi mieć cechy charakteru, by dobrze wpisywała się w dynamikę grupy pracowniczej.

 Podejdź do rekrutacji fachowców podobnie, jak do zdobywania klientów. Im więcej będziesz wiedzieć na ich temat, tym większa szansa na podpisanie dobrej umowy.

Rekrutacja pracowników może być łatwiejsza. Bądź tam, gdzie skupiają się najlepsi specjaliści.

 Musisz wiedzieć, że najlepsi profesjonaliści są bardzo aktywni, jeśli chodzi o trzymanie ręki na pulsie zmieniającego się rynku pracy. Z tego względu dbają o dobry kontakt z rekruterami. Podejmując współpracę z profesjonalną firmą rekrutacyjną, zdejmujesz ze swoich barków cały proces poszukiwania pracownika. By zyskać dostęp do najlepszych kandydatów, wystarczy precyzyjnie określić swoje oczekiwania.