Praca w JYSK – na co mogą liczyć nowi pracownicy: opinie i zarobki?

Podziel się z innymi

Jak się pracuje w JYSK oraz jak wygląda rozwój – o tym wszystkim w poniższym artykule.

JYSK to duńska sieć handlowa, która sprzedaje wszystko dla domu. Na polskim rynku funkcjonuje od 2000 roku i posiada obecnie około 250 sklepów w całej Polsce: w dużych i w mniejszych miastach.

W związku z intensywnym rozwojem i planami otwierania kolejnych sklepów, firma często prowadzi rekrutacje na stanowiska: opiekuna magazynu, sprzedawcy, czy kierownika sklepu.

Jakie zarobki w JYSK?

Rozpoczynając pracę w sklepie JYSK może liczyć na umowę o pracę na czas określony. Jeżeli chodzi o zarobki, to wysokość często zależy od miasta, w którym ktoś chce się zatrudnić. Średnio jest to około 3000 zł brutto.

Dodatkowo, pracownicy mają możliwość uzyskania atrakcyjnych premii kwartalnych, uzależnionych od wysokości sprzedaży w danym sklepie. Wszystkie sklepy regularnie biorą udział w sprzedażowych konkursach motywacyjnych, gdzie nagrody są również finansowe.

Pracownicy sklepu, który osiągnął najlepsze wyniki roczne mają możliwość wyjazdu i wypoczynku poza granicami kraju. W dobie pandemii i chwilowego zawieszenia podróżowania, ta nagroda została przekształcona na nagrody rzeczowe.

Wyjątkowe programy rozwojowe

W JYSK 90% Kierowników Sklepów jest awansowanych z wewnątrz. Pomagają w tym wewnętrzne programy szkoleniowe.

Wszyscy pracownicy mają dedykowany plan rozwoju, niezależnie od tego czy pracują bezpośrednio w handlu, czy w obsłudze administracyjnej. Wewnętrzny proces zarządzania talentami opiera się o dedykowany Program PDP, w ramach którego definiowane są mocne strony oraz obszary rozwojowe pracowników.

W ramach przygotowania do wewnętrznych awansów i przejęcia nowych odpowiedzialności realizowane są następujące programy szkoleniowe:

  • JYSK TALENT ACADEMY

Program rozwojowy przeznaczony dla wewnętrznych talentów, chętnych do nauki w obszarze przywództwa i chcących przygotować się do objęcia w najbliższej przyszłości wyższego stanowiska w sklepie.

  • PROGRAM ROZWOJOWY KIEROWNIK SKLEPU STAŻYSTA

Program przygotowujący do prowadzenia w przyszłości sklepu. W ciągu 9-miesięcznego szkolenia mają możliwość poznać zagadnienia z zakresu przywództwa, narzędzi zarządzania i operacji sklepowych.

  • PROGRAM ROZWOJOWY KIEROWNIK REGIONALNY STAŻYSTA

Program dedykowany dla Kierowników Sklepów. Podczas szkolenia wraz z Mentorem i Kierownikiem Regionalnym, uczestnicy pracują nad rozwojem swoich umiejętności i przygotowaniem do objęcia w przyszłości roli Kierowników Regionalnych.

  • PROGRAM ROZWOJOWY DYREKTOR SPRZEDAŻY STAŻYSTA

Jest to międzynarodowy program rozwojowy, skupiający uczestników z całej organizacji JYSK. Przygotowuje do objęcia w przyszłości stanowiska Dyrektora Sprzedaży.

Szkolenia są tworzone i prowadzone przez osoby, które najlepiej znają organizację od wewnątrz, mają za sobą lata doświadczeń w pracy z klientem, czy współpracy na różnych stanowiskach.

Jakie opinie posiada JYSK jako pracodawca?

W firmie pracuje wiele osób z długoletnim stażem. Skandynawskie wartości i podejście do organizacji pracy sprawiają, że wielu pracowników wiąże się z JYSK na lata. Sama organizacja dodatkowo docenia długoletnie staże i przekazuje nagrody finansowe, adekwatne do liczby przepracowanych lat.

Praca w sklepach wiąże się z wieloma wyzwaniami, podobnie jak w wielu innych sieciach handlowych. Jednak pomaga dobra, bezpośrednia komunikacja i możliwość zgłaszania pomysłów na usprawnienia różnych procesów praktycznie przez każdego.

Pracownicy mają również określone benefity związanymi z czasem wolnym, zdrowiem, rozwojem, czy rodziną. Firma oferuje stabilność zatrudnienia i umowę na start na 12 miesięcy.