Praca jako influencer na Instagramie. Ile można zarobić?

Podziel się z innymi

Jak wygląda praca Influencera? Ile można zarobić będąć influencerem.

Kim jest influencer?

Osoba ta, zazwyczaj popularna w mediach społecznościowych, to wyznacznik topu obecnie panującego. We współpracy z firmami, zachęca on do zakupu określonego produktu. Ma ku temu niezwykłe predyspozycje przez wzgląd na bliskie relacje ze swoimi followersami, którzy poprzez zbudowane wcześniej zaufanie, są skłonni zaryzykować zakup danego towaru lub usługi.
Influencer to zarazem twórca internetowy, utrzymujący regularne kontakty ze swoimi obserwującymi, przez co może wywierać na nich realny wpływ.


Jak każda praca, również i ta ma swoje plusy i minusy. Bezsprzecznie plusem bycia Influencerem jest niezwykła popularność oraz autorytet. To też często bardzo wysokie wynagrodzenie od zlecających określone działanie firm. Można rzec, że jest to nowszy model reklamy. Dziś, w dobie wszechobecnego udziału internetu, w łatwiejszy sposób można dotrzeć do potencjalnego klienta.
Influencer reklamuje dany produkt oraz opowiada o nim w sposób zachęcający do zakupu. Ale sama reklama to nie jedyne zajęcie. Osoba taka jest zarazem twórcą, posiada swój konkretny kontent, więc chcąc sprostać oczekiwaniom obserwujących, musi regularnie udzielać się w sieci poprzez umieszczanie filmów na Youtube czy wartościowych zdjęć i reportaży na portalach społecznościowych typu Instagram czy Facebook.
Praca Influencera wymaga jednak poświęceń. Rzadko może on sobie pozwolić na chwilowy rozbrat w widzami, gdyż to oni są jego potencjalnymi klientami a przez to posiadają też swoje określone wymagania.

Od czego zacząć?


Aby rozpocząć przygodę w branży Influencerów potrzeba przede wszystkim ogromu cierpliwości i ogromnej dawki zaangażowania. Niejednokrotnie wiąże się to z porzuceniem swojego dotychczasowego stylu życia.
Zdobycie obserwujących na Instagramie a przez to potencjalnych klientów to chyba najważniejszy czynnik obowiązujący podczas rozpoczynania przygody z zawodem Influencera. Wykreowanie odpowiedniego wizerunku to magnes przyciągający rzesze ludzi. Pytanie tylko jak zachęcić szerszą publikę aby zainteresowała się konkretną osobą? Przede wszystkim umieszczać na swoim profilu wartościowe merytorycznie materiały. Materiały, które wzbudzą zainteresowanie szerokiej grupy użytkowników.
Chcąc stać się osobą popularną, osobą z którą chętnie będą się utożsamiać followersi, należy stworzyć odpowiedni profil BIO, dzięki któremu już podczas pierwszego kontaktu, potencjalni obserwujący zdecydują czy warto zainteresować się daną osobą i zostać jego obserwującym, czy też nie.

No dobrze, ale skąd czerpać zyski?


Influencerzy są często twarzami danych kampanii reklamowych. Za wzięcie udziału w promocji czy też opisie danego produktu, osoba taka otrzymuje wynagrodzenie. Nie są to małe pieniądze, gdyż znani influencerzy są w stanie zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie.
Sponsoring oraz płatne reklamy to dwie, główne formy zarobku. Aby zdobyć fundusze od sponsora, wystarczy np. pokazywać się w ubraniach danej marki lub też używać przedmiotów przez tę markę wyprodukowanych. Płatne reklamy to po prostu umieszczanie krótkich filmów w sieci, zachęcających do zakupu i polecających dany produkt. Influencer pełni tutaj rolę główną jako tester, starając się jak najdokładniej opowiedzieć o danej rzeczy.

Wysokość zarobków
Jak w każdej, innej pracy, również Influencer nie od razu staje się bogaty. Wszystko uzależnione jest od intensywności jego starań oraz od wartości którą sobą reprezentuje. Wysokość wynagrodzenia uzależniona jest od kilku czynników.
W zależności od formy reklamy, Influencer otrzymuje uzależnione od niej wynagrodzenie. Do form tych należą kampanie reklamowe, wpisy, posty w mediach społecznościowych czy wreszcie wyjazdy sponsorowane.

Czy to praca dla każdego?
Nie ma żadnych zasad mówiących kto nadaje się do pracy jako Influencer a kto nie. Na pewno łatwiej będzie nim zostać osobie obdarzonej wyjątkową urodą, odpowiednio bogatym zasobie słów, mającym wiele do przekazanie oraz umiejącym w sposób zachęcający opowiadać na konkretny temat. Bardzo ważną cechą jest również wysoka wartość samego siebie. To nie jest praca dla ludzi nieśmiałych, bez konkretnego celu oraz odpowiedniej wiedzy merytorycznej. Zawsze warto próbować swoich sił, nie poddawać się i dążyć do określonego celu. Na pewno pomocne będzie wybranie odpowiedniego kierunku, odpowiedniej tematyki. Im większe zainteresowanie wzbudzi dany temat, tym szanse na pozyskanie followersów staną się większe. A głównie od nich wszystko się zaczyna.