Praca dla pracowników wyższego szczebla – gdzie szukać ofert?

Podziel się z innymi

Duża wiedza merytoryczna, bogate doświadczenie i odpowiednie cechy osobowości ułatwiają znalezienie pracy na stanowisku wyższego szczebla – przynajmniej w teorii. W praktyce nie zawsze tak jest i często zdarza się, że nawet wysokiej klasy menedżerowie mają problem ze znalezieniem interesującej oferty pracy – zwłaszcza jeśli mają duże wymagania.

Serwisy z ogłoszeniami – czy to dobry pomysł?

Pierwszym miejscem, które przychodzi nam do głowy, kiedy myślimy o poszukiwaniach pracy, są popularne ogólnopolskie serwisy. Rzeczywiście, można znaleźć w nich ciekawe oferty pracy, stosunkowo rzadko dotyczą one jednak stanowisk wysokiego szczebla. Jest to spowodowane faktem, że rekrutacja menedżerów przebiega nieco inaczej niż poszukiwania szeregowych pracowników.

Pracodawcy mają wyśrubowane wymagania dotyczące kandydatów na stanowiska kierownicze, dlatego często zatrudniają headhunterów lub całe agencje rekruterskie, które pomagają wyłowić z rynku największe talenty.

Współpraca z agencją rekruterską

Choć założenie jest takie, że agencja rekruterska działa w interesie klienta, czyli po prostu konkretnej firmy, to finalnie pomaga także znaleźć zatrudnienie osobom, które poszukują pracy. Agencji zależy przecież na tym, aby w jej bazie znaleźli się najbardziej wartościowi kandydaci. Jeśli więc jesteś menedżerem lub szukasz zatrudnienia na stanowisku wyższego szczebla, współpraca z agencją jest bardzo rozsądnym pomysłem.

Warto regularnie przeglądać oferty pracy, które na swoich stronach zamieszczają różne agencje lub zgłosić się do nich przez formularz kontaktowy, niezależnie od prowadzonych rekrutacji. To dobra okazja do tego, aby skonsultować z fachowcem swoje CV, portfolio czy poprosić o rady dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej, a także wypytać o interesujących pracodawców.

Media społecznościowe

Profesjonalne konto w takich serwisach jak Goldenline czy LinkedIn to już właściwie standard wśród pracowników poważnie myślących o swojej karierze. Tworząc swój profil w tego typu serwisie, budujesz sieć kontaktów i pozwalasz na to, by znaleźli cię headhunterzy, którzy mają interesujące oferty pracy.

Pamiętaj o tym, że również w tym środowisku warto się wyróżnić i pokazać od ciekawej strony. Aktualizuj swoje dane, zamieszczaj informacje o kolejnych kursach, certyfikatach, szkoleniach i ważnych projektach, w których bierzesz udział. Możesz także dodawać zdjęcia z konferencji, wystąpień czy elementy prezentacji. Bierz udział w dyskusjach. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś sam aktywnie poszukiwał profesjonalnych kontaktów i wyrażał chęć podjęcia współpracy z firmą, która cię interesuje.

Konferencje i spotkania branżowe

Niezależnie od dziedziny, w której się specjalizujesz, z pewnością znajdziesz warte uwagi wydarzenia, podczas których możesz nawiązać nowe służbowe znajomości. Aktywność zawsze popłaca, warto więc zgłaszać się do prelekcji czy prezentacji – w ten sposób najszybciej dasz się zauważyć. Dowiedz się, czy w spotkaniu biorą udział osoby decyzyjne z firmy, która cię interesuje. Porozmawiaj z nimi i poproś, aby pamiętali o tobie, jeśli będą przygotowywać oferty pracy na podobnym do twojego stanowisku.

Dowiedz się więcej na https://hrk.pl/pl/oferty-pracy