Dobre ogłoszenie o pracę to klucz do pozyskiwania pracownika

Podziel się z innymi

Ogłoszenie o pracę jako klucz procesu rekrutacji

Korzystanie z gotowych szablonów i powielanie starych pomysłów w przypadku ogłoszeń o pracę nie jest już skutecznym działaniem. Czasy, gdy wystarczyło stworzyć jakiekolwiek ogłoszenie, a kandydaci i tak się zgłaszali, przeszły już do historii. Obecnie, zdecydowana większość kandydatów szukających pracy podejmuje decyzję o wzięciu udziału w procesie rekrutacji na podstawie ciekawej i dopasowanej oferty pracy.

Tworząc ogłoszenie, pracodawca powinien zastanowić się kto jest jego adresatem i dostosować tę ofertę do niego, a nie korzystać z gotowych schematów. Szansa na przyciągnięcie wartościowego kandydata do pracy wzrasta, gdy w ogłoszeniu zamieścimy nie tylko wymagania wobec kandydata, ale też precyzyjny opis stanowiska i potencjalne benefity.

Na co zwracają uwagę kandydaci analizując ofertę pracy?

Okazuje się, że potencjalni pracownicy skrupulatnie analizują przedstawione im oferty pracy. Jednak istnieje pewna prawidłowość względem tego, co jest dla nich najważniejsze. Poniżej wymienione zostały poszczególne elementy oferty pracy, pod kątem ich ważności dla potencjalnego pracownika.

Na pierwszym miejscu znalazły się warunki finansowe, tak więc kandydaci w pierwszej kolejności spoglądają na wysokość wynagrodzenia, ofertę świadczeń pozapłacowych oraz oferowane dodatkowe bonusy.

Kolejne miejsce stanowią dla kandydata możliwości kariery. Istotne zatem będą pokazane możliwości awansu, ciekawe ścieżki rozwoju, jak i możliwość zdobycia uznania w otoczeniu zawodowym.

Kolejny aspekt, który rozważają kandydaci to wartości społeczne. Zatem ważne będą też takie elementy jak dobra atmosfera w pracy, zgranie zespołu pracowników, jak i relacje pomiędzy nimi panujące.

Ostatnim aspektem, który interesuje kandydatów jest możliwość uczenia się. Tutaj nie bez znaczenia będą oferowane szkolenia, kursy i oferty doskonalenia zawodowego, tak indywidualne, jak i zespołu oraz współpracowników.