Jak zarabiać na Allegro?

Podziel się z innymi

Allegro to serwis doskonale znany Polakom. Każdego miesiąca korzysta z niego około 18 milionów użytkowników. Nic więc dziwnego, że wiele sklepów internetowych uwzględnia ten kanał sprzedaży w swojej strategii. Choć platforma ma wiele zalet, odznacza się też dużą konkurencją. Jak sobie z nią radzić? Z naszego poradnika dowiesz się, jak zarabiać na Allegro!

Jaką marżę narzucać na produkty w Allegro?

Twoje zarobki na Allegro będą zależały przede wszystkim od marży, jaką narzucisz na swoje produkty. Wielu sprzedawców uważa, że powinna ona wynosić 20 — 30%. Można się z tym oczywiście zgodzić, ale jednocześnie trzeba brać pod uwagę również inne czynniki, takie jak między innymi:

  • wysokość prowizji w danej kategorii (opłata pobierana przez Allegro obniża Twoje zyski),
  • koszty pozyskania towaru,
  • wydatki na magazynowanie asortymentu,
  • ewentualne koszty marketingowe,
  • wynagrodzenie pracowników,
  • koszty prowadzenia działalności gospodarczej (m.in. składki ZUS, podatek dochodowy, wynagrodzenie biura rachunkowego itd.),
  • potencjalne zwroty towarów.

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na wysokość marży są też działania konkurencji w tym zakresie. Jeżeli inni sprzedawcy w Twojej branży ustalają ją na poziomie 20%, nie ma sensu podnosić jej do 50%. W ten sposób zniechęcisz jedynie kupujących do swojej oferty.

Jeśli chcesz dobrze zarabiać na Allegro, zwróć uwagę na następujące elementy strategii sprzedaży:

  • wybór popularnych, ale mało konkurencyjnych produktów,
  • odpowiedni model logistyczny,
  • sprawne oprogramowanie e-commerce,
  • skuteczne działania marketingowe.

Pamiętaj jednak, że nie wszystko zależy od Ciebie i czasami musisz mieć po prostu szczęście, aby odnieść sukces w prowadzeniu sprzedaży na Allegro.

Jak zarabiać na Allegro? 9 skutecznych metod

Skoro wiesz już, czym kierować się przy ustalaniu cen produktów na Allegro, zastanówmy się jeszcze, jak przyciągać uwagę kupujących. Bardzo pomocne w zwiększaniu sprzedaży okażą się następujące rozwiązania:

  1. Firmowe konto

Rejestrując się w Allegro, stajesz przed wyborem pomiędzy kontem prywatnym a firmowym. Musisz wiedzieć, że z biznesowego punktu widzenia jedynym słusznym wyborem jest to drugie. Gwarantuje Ci ono dostęp do wszystkich funkcji marketingowych serwisu i ułatwia wystawianie faktur. Zdecydowanie poszerza też Twoje zasięgi, ponieważ oferty sprzedawców korzystających z kont prywatnych ograniczane są do serwisu Allegro Lokalnie.

  1. Odpowiednia nazwa

Jeśli zależy Ci na budowaniu pozytywnego i profesjonalnego wizerunku wśród klientów, zwracaj uwagę nawet na takie detale jak nazwa Twojego profilu w Allegro. Przede wszystkim powinna ona być tożsama z domeną prowadzonego przez Ciebie sklepu internetowego. Dzięki temu ułatwisz odbiorcom jej zapamiętanie i zwiększysz prawdopodobieństwo ich powrotów.

  1. Krótkie tytuły aukcji

Allegro daje Ci aż 50 znaków na nazwanie aukcji. Nie musisz wcale wykorzystywać ich wszystkich. Do świadomości kupujących zdecydowanie szybciej trafi krótki tytuł niż taki składający się z wielu wyrazów. Zadbaj o to, aby w nazwie znalazły się najważniejsze słowa kluczowe i zalety produktu. Zastanów się przy tym, które aspekty oferty okażą się najważniejsze dla przedstawicieli Twojej grupy docelowej.

  1. Triki psychologiczne

Wydaje Ci się, że ustalanie cen z końcówką 99 groszy to przestarzały i nieskuteczny trik marketingowy? Być może masz rację, ale niekoniecznie w przypadku Allegro. Użytkownicy tego serwisu często bowiem sortują wyniki wyszukiwania po najniższych cenach. W efekcie wyżej wyświetlą im się produkty kosztujące 12,99 zł, a niżej te za 13 zł. Jak widzisz, 1 grosz może kosztować Cię utratę dobrej pozycji, a tym samym spadek zainteresowania potencjalnych klientów.

  1. Unikalne opisy produktów

Jeśli tylko uda Ci się przyciągnąć uwagę klienta i skierować go na stronę swojej oferty, musisz go tam zatrzymać. Jak tego dokonać? Niezbędny okaże się skuteczny opis produktu. Taka treść powinna być absolutnie unikalna i napisana językiem korzyści. Oznacza to między innymi podkreślanie zalet towaru i podawanie przykładów na to, jak mogą one zmienić życie klientów.

Opis musi oczywiście zawierać wszystkie kluczowe informacje na temat produktu. Należy przy tym pamiętać o poprawności językowej i przejrzystości tekstu. Zadbaj więc o to, aby był on podzielony na czytelne sekcje i ułatwiał użytkownikom odnalezienie interesujących ich danych. Nie zapominaj naturalnie o dostosowaniu stylu treści do swojej grupy docelowej. Inaczej opiszesz przecież skórzany portfel, a inaczej na przykład fullcap.

  1. Niestandardowe zdjęcia

Oferty Allegro powinny obejmować dwa typy zdjęć. Pierwszy to tak zwane packshoty, czyli fotografie przedstawiające produkty na białym tle. Wykorzystywane są one w charakterze miniaturek aukcji. Zdjęcia drugiego typu umieszcza się wewnątrz oferty, aby przybliżyć kupującym towar i jego zalety. W tym przypadku najlepiej postawić na fotografie prezentujące produkt w użyciu. Zadbaj też o wysoką rozdzielczość plików i atrakcyjną kompozycję.

Ciekawym rozwiązaniem okaże się wykorzystanie zdjęć, na których inni klienci korzystają z Twojego produktu. Dodasz mu w ten sposób wiarygodności, doceniając jednocześnie użytkowników, którzy wybrali Twoją ofertę. Dla innych będzie to natomiast jasny sygnał, że sprzedawane przez Ciebie towary cieszą się dużym zainteresowaniem i gwarantują satysfakcję.

  1. Pozytywne komentarze

Skoro wspomnieliśmy już o znaczeniu dowodu społecznego, nie sposób przemilczeć kwestii komentarzy pozostawianych w Twoim profilu przez innych użytkowników. Zachęcaj ich do wystawiania ocen i staraj się robić wszystko, aby zasłużyć sobie na te pozytywne. Jeśli otrzymasz jednak opinię negatywną, nie zniechęcaj się. To dla Ciebie szansa, aby pokazać swój profesjonalizm i zaprezentować, jak radzisz sobie z kryzysowymi sytuacjami.

Zauważ też, że możesz zrobić bardzo wiele, aby unikać negatywnych opinii. Jeśli z przyczyn niezależnych od Ciebie dojdzie na przykład do opóźnienia dostawy lub uszkodzenia produktu, zaoferuj klientowi jakąś formę rekompensaty — na przykład rabat lub gratis. W ten sposób nie tylko zniwelujesz ryzyko otrzymania negatywnej oceny, ale w niektórych sytuacjach zasłużysz sobie nawet na pozytywną.

Pamiętaj, że opinie innych klientów to jeden z czynników, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.

  1. Sprzedaż na kilku kontach

Wydaje Ci się, że wykorzystywanie kilku kont Allegro przez jednego sprzedawcę jest niewygodne, a może nawet nielegalne? Nic takiego! To powszechna praktyka, dzięki której sporo zyskujesz:

  • Po pierwsze tworzysz złudzenie, że kupujący przeglądają oferty różnych sprzedawców, podczas gdy utworzone są one przez Ciebie. Dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo wyboru swojej aukcji.
  • Po drugie na każdym koncie możesz sprzedawać inny asortyment, dbając w ten sposób o spójny i profesjonalny wizerunek. Konsumenci bardziej ufają wyspecjalizowanym sprzedawcom niż sklepom oferującym szeroki asortyment.
  • Po trzecie nie dopuszczasz do sytuacji, w której klient otrzymuje od Ciebie kilka paczek w ramach jednego zamówienia. Tak mogłoby się zdarzyć, jeśli prowadzisz sprzedaż w dropshippingu i współpracujesz z paroma hurtowniami.

Jeśli obawiasz się natomiast problemów z zarządzaniem kilkoma kontami Allegro, wystarczy sięgnąć po kompleksowe oprogramowanie e-commerce. Narzędzia takie jak na przykład Sky-Shop pozwolą Ci obsługiwać sprzedaż wielokanałową z poziomu jednego panelu administracyjnego.

  1. Promowanie ofert

Allegro udostępnia użytkownikom wiele praktycznych narzędzi marketingowych. Dzięki nim możesz z łatwością zbudować przewagę konkurencyjną i pozyskać nowych klientów. Szczególnie przydatne okażą się takie rozwiązania jak:

  • Allegro Ads — system pozwalający na emisję reklam w różnych miejscach platformy. Działa w modelu CPC, co oznacza, że płacisz jedynie za efekty — czyli przejścia użytkowników do Twoich ofert.
  • Monety Allegro — program lojalnościowy, w którym płacisz użytkownikom za wybór Twoich ofert. Zbierają oni w ten sposób specjalne punkty (Monety), obniżające koszt kolejnych zakupów w serwisie.
  • Wyróżnienia — za odpowiednią opłatą możesz wyróżniać, pogrubiać i podświetlać swoje oferty na listach wyników wyszukiwania.
  • Strefa Okazji — specjalna galeria, w której możesz umieścić wybrane oferty na określony czas. Średnia liczba transakcji w tym miejscu jest 50 razy wyższa niż w całym serwisie.

Do dyspozycji masz wiele ciekawych narzędzi, co nie oznacza, że musisz korzystać z nich wszystkich. Wybierz te, które najlepiej pasują do specyfiki Twojego biznesu, i zwiększaj sprzedaż na Allegro!

Jak zarabiać na Allegro? Podsumowanie

Aby w pełni wykorzystać potencjał Allegro, musisz odpowiednio skonfigurować swoje oferty i zrobić dobry użytek z kluczowych funkcji serwisu. Pomocne okaże się także inteligentne oprogramowanie do zarządzania sprzedażą w sieci. Dzięki temu z łatwością zintegrujesz wszystkie działania pomiędzy różnymi kontami i platformami, ułatwiając sobie obsługę zamówień i zwiększając zyski.