Jak znaleźć pracę w Warszawie?
Właśnie przeniosłeś się do Warszawy i szukasz pracy? A może jesteś studentem, który chce dorobić? Niezależnie od powodów i motywacji, mamy dla Ciebie kilka prostych rad, które sprawią, że szybko znajdziesz odpowiadającą Twoim oczekiwaniom pracę w stolicy. Po pierwsze musisz wiedzieć czego chcesz. By zaoszczędzić sobie czasu i potencjalnemu nowemu pracodawcy zastanów się jaki rodzaj zajęcia mógłbyś wykonywać. W ustaleniu tego niezbędne może okazać się odpowiedzenie na pytanie: do jakiego rodzaju prac masz kwalifikacje, a do których nie?
Na początek przygotuj CV
Jeśli już wiesz czym chciałbyś zajmować się w Warszawie i na dostanie jakiej pracy masz największe szanse, czas przygotować CV. Pamiętaj, dobrze napisany dokument zwiększa Twoje szanse na zatrudnienie przez nowego pracodawcę. Co musi zawierać? Przede wszystkim podstawowe dane: imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, dane kontaktowe, informacje o dotychczasowym doświadczeniu zawodowym, a także wykształceniu. Nie musisz pisać dużo, ważne żebyś zrobił to w sposób uporządkowany i przejrzysty. Ważna podpowiedź, w swoim CV unikaj lania wody i nieprawdziwych informacji. Kłamstwo zawsze ma krótkie nogi. I tak na przykład jeśli Twój angielski wymaga gruntownego dopracowania, nie sil się na adnotację sugerujące, że język masz opanowany w małym palcu. Nie powiemy Ci nic odkrywczego, ale dobrze przygotowane CV to podstawa prowadząca do upragnionego sukcesu.
Gdzie szukać pracy?
Skoro masz już mocne i rzetelnie przygotowane CV czas zrobić kolejny krok. Szukanie pracy najłatwiej rozpocząć od sprawdzenia portali ogłoszeniowych. Ofert tam nie brakuje, a Ty na pewno znajdziesz coś dla siebie. Martwi Cię, że w ogromie propozycji przeoczysz tę najlepszą? O nic się nie martw, serwisy z ogłoszeniami o pracę robią wszystko by w jak największym stopniu ułatwić Ci poszukiwania. Sam możesz wybrać kategorię zawodu, w którym szukasz zatrudnienia. Pamiętaj żeby sprawdzić lokalizację potencjalnej nowej pracy. Ważne jest określeniu czasu trwania podróż do i z pracy, a także możliwych środków komunikacji, którymi do nie dotrzesz. Oczywiście na portalach z ogłoszeniami świat się nie kończy. W dobie social mediów świetnym miejscem do poszukiwania pracy jest Facebook. Bez problemu znajdziesz na nim grupy, które publikują ogłoszenia o pracę z wyszczególnieniem danego miasta. Jak to zrobić? Wpisz w wyszukiwarkę na Facebook’u na przykład “praca w Warszawie”, a zasypię Cię wiele grup i stron, które oferują pracę. Jednak uwaga, zawsze czytaj ogłoszenia ze zrozumieniem. Część propozycji może nie spełniać Twoich oczekiwań lub znajduje się w mało atrakcyjnych lokalizacjach.
Ekspert w dziedzinie HR oraz rynku pracy z wieloletnim doświadczeniem. Praca w branży HR pozwoliła na poznanie wielu ciekawych technik rekrutacyjnych. Na blogu udziela porad a także opisuje procesy związane z prowadzeniem rekrutacji bądź też firmy.