Kafeteria benefit – czym jest i jak nią zarządzać?

Podziel się z innymi

Nowoczesne przedsiębiorstwa dokładają wszelkich starań, aby zagwarantować swoim pracownikom pełną wygodę i codzienny komfort. Co istotne, przekłada się to również na dostęp do dodatkowych benefitów, które niejednokrotnie są kluczowym czynnikiem budującym morale. Trudno się więc dziwić coraz większej popularności, jaką cieszy się kafeteria benefitów. Czym dokładnie charakteryzuje się to rozwiązanie? Sprawdź już teraz!

  1. Benefity dla pracowników – nieograniczone możliwości.
  2. Nowoczesne i wygodne rozwiązania.
  3. System kafeteryjny do zarządzania benefitami.

Zaledwie przed kilkunastoma laty dodatkowe benefity występowały głównie w postaci kart podarunków. Daleko ograniczało to możliwości swobodnego wyboru i samorozwoju pracowników, gdyż każdy wykorzystywał je tylko i wyłącznie w celu z góry określonym. Prawdziwą rewolucję przeprowadziła dopiero kafeteria benefit, zbierając i dopasowując je do indywidualnych potrzeb. Lecz to nie jedyne jej zalety…

Benefity dla pracowników – nieograniczone możliwości

Kafeteria benefit to nic innego jak złożony system zbierający w jednym miejscu dodatkowe atrakcje, rozwiązania i możliwości, które pracodawca udostępnia swoim pracownikom. Każdy zatrudniony wybiera pośród nich najkorzystniejszy dla siebie benefit. Mogą to być między innymi: tańsza i bez kolejek opieka medyczna, bilety do kina i na imprezy kulturalne w całej Polsce czy też zniżki na specjalistyczne kursy. Ogrom wyboru pozwoli znaleźć odpowiedni bonus nawet dla najbardziej wymagającego pracownika.

Nowoczesne i wygodne rozwiązania

Ponadto kafeteria benefitów zwalnia pracodawcę z często kłopotliwego wyboru bonusów i narzucania ich osobom zatrudnionym. Pracownik samodzielnie podejmuje decyzję, biorąc pod uwagę swoje aktualne potrzeby. Znacząco wpływa to na jego motywację – czuje się doceniony i gotowy do dalszej efektywnej pracy. Dzisiejsi pracodawcy używają kafeterii również podczas rekrutacji, zachęcając specjalistów do podjęcia z nimi współpracy.

System kafeteryjny do zarządzania benefitami

Aby całość spełniała swoje zadanie i kafeteria benefitów od początku okazała się strzałem w dziesiątkę, musimy wybrać odpowiedni system do zarządzania. Dlaczego jest to aż tak ważne? Po pierwsze, proces wyszukiwania benefitów nie powinien być czymś trudnym i skomplikowanym, zniechęcającym użytkownika. Ponadto wybór musi być na tyle zróżnicowany, że każdy pracownik, niezależnie od wieku i płci, znajdzie dla siebie coś atrakcyjnego.

Renomowany system udostępnia znacznie więcej możliwości, jak np. zarządzenia HR i kadrami.