Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów i kandydatek na stanowisko:
główny specjalista
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Obsługa prawna Departamentu i sporządzanie informacji o charakterze prawnym, udzielanie wyjaśnień co do obowiązującego stanu prawnego, analiza przepisów prawa z zakresu działania Departamentu oraz przekazywanie informacji w tym zakresie do komórek organizacyjnych Departamentu oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej MSWiA.
- Opracowywanie projektów aktów prawnych. Uzgadnianie projektów w resorcie spraw wewnętrznych i administracji oraz przekazywanie projektów do uzgodnienia innym organom i jednostkom organizacyjnym (np. związkom zawodowym, organizacjom pracodawców, organom samorządu lekarzy, pielęgniarek i położnych). Organizowanie wewnątrzresortowych konferencji uzgadniających.
- Opiniowanie oraz koordynacja procesu opiniowania projektów aktów normatywnych przekazanych do zaopiniowania lub uzgodnienia Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz aktów normatywnych przygotowanych przez organy i jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Opracowywanie stanowiska Departamentu Zdrowia wobec przekazanych do konsultacji projektów aktów normatywnych. Udział w międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych i w posiedzeniach komisji prawniczych rozpatrujących projekty aktów normatywnych, a także w posiedzeniach Sejmu i Senatu, w zakresie projektów pozostających we właściwości Departamentu.
- Opracowywanie i opiniowanie projektów umów sporządzanych w komórkach organizacyjnych Departamentu. Sporządzanie projektów upoważnień dla Kierownictwa Departamentu i pracowników.
- Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dyrektorom zakładów opieki zdrowotnej przez Ministra świadczeń dodatkowych, nagrody rocznej i odprawy w razie odwołania ze stanowiska lub rozwiązania umowy o pracę albo umowy cywilnoprawnej.
- Dokonywanie analizy zgodności regulaminów organizacyjnych zakładów opieki zdrowotnej z przepisami prawa i statutami tych zakładów.
- Reprezentowanie, jako zastępca procesowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi w sprawach z zakresu działalności komisji lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych.
Warunki pracy
Praca wykonywana jest w siedzibie MSWiA w budynku przy ul. Syreny 23 w Warszawie. Budynek nie jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma podjazdu umożliwiającego dostęp osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze. Dodatkowo realizacja zadań związana jest z częstą obsługą klientów zewnętrznych oraz reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE". W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE" nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
Planowane techniki i metody naboru:
- rozmowa kwalifikacyjna
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl, http://bip.mswia.gov.pl oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym
w siedzibie Urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 22 60 139 38, 22 31 520-88.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
wykształcenie: wyższe na kierunku prawo
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
- Doświadczenie zawodowe powyżej 3 lat w obszarze obsługi prawnej
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Wiedza z zakresu ochrony zdrowia, procedury legislacyjnej, procedury administracyjnej, prawa pracy, finansów publicznych
- Kreatywność, negocjowanie, umiejętność myślenia analitycznego
- Umiejętność organizacji pracy, współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Ukończone studia podyplomowe z zakresu legislacji
- Doświadczenie zawodowe powyżej 1,5 roku w obszarze ochrony zdrowia
- Doświadczenie zawodowe powyżej 1 roku w obszarze legislacji
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) -- zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
- Kopie dokumentów potwierdzających wymagane niezbędne wykształcenie (rodzaj wykształcenia)
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/ stażu pracy tj. świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów (rodzaj i długość)
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych
- Oświadczenie o zapoznaniu się z „Informacją dotyczącą przeprowadzania naboru na wolne stanowiska w służbie cywilnej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, w tym przetwarzania danych osobowych" - http://www.mswia.gov.pl/pl/ministerstwo/praca-w-mswia/8682,Praca-w-MSWiA.html
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe wykształcenie (rodzaj wykształcenia)
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/ stażu pracy tj. świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów (rodzaj i długość)
- Dokumenty należy złożyć do: 2018-07-16
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu