specjalista

Lokalizacja: Warszawa , mazowieckie
Praca specjalista

Ministerstwo Środowiska w Warszawie

poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Ministerstwo Środowiska
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • obsługa systemu księgowego (QNT) rejestrującego każdą operację gospodarczą dotyczącą dochodów realizowanych przez dysponenta I stopnia (w tym dochodów, których źródłem pochodzenia są środki POIiŚ i MF EOG i NMF), a następnie sporządzanie w systemie TREZOR sprawozdania z wykonania dochodów budżetowych, a także sprawozdania o stanie należności i zobowiązań
  • sprawdzanie i potwierdzanie pod względem merytorycznym otrzymanych od Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej informacji o dochodach przekazanych na rachunek MŚ, a także weryfikacja wniosków o zwrot nadpłaconych dochodów, w tym w szczególności przeznaczonych na dofinansowanie zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej
  • weryfikacja pod względem źródeł pochodzenia dochodów budżetowych otrzymanych przez dysponenta części budżetowej od jednostek nadzorowanych, Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Instytucji Wdrażających POIiŚ 2007-2013, POIiŚ 2014-2020 i Operatora programów MF EOG i NMF 2007-2014
  • weryfikacja danych z BGK-Zlecenia i innych dokumentów prezentujących rozliczenie środków europejskich pod kątem zakwalifikowania ich do ujęcia w ewidencji księgowej dysponenta części budżetowej, a następnie wprowadzanie danych do ksiąg rachunkowych
  • udział w inwentaryzacji rocznej oraz sporządzaniu sprawozdania finansowego dysponenta I stopnia, a także sporządzanie, w tym w systemie TREZOR, sprawozdania finansowego jednostki -- Ministerstwa Środowiska
  • odpowiadanie za przygotowywanie zgód Ministra Środowiska związanych z dokonywaniem płatności i wystawianiem zleceń płatności środków europejskich, w tym prowadzenie ewidencji wydanych zgód
  • udział w kontrolach systemowych w Instytucjach Wdrażających w zakresie systemu księgowania i przepływów finansowych realizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013 i 2014-2020
  • uczestnictwo w opiniowaniu i uzgadnianiu wzorów umów, w szczególności umów dotacji celowych, porozumień i aneksów, a także treści instrukcji, zaleceń i wytycznych oraz innych dokumentów dotyczących m. in. realizacji projektów w ramach POIiŚ 2007-2013, POIiŚ 2014-2020, PO PT i MF EOG i NMF 2007-2014 w zakresie przepływów finansowych i rachunkowości


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
* zagrożenie korupcją
* praca w warunkach dużej odpowiedzialności -- konieczność bezbłędnej i terminowej realizacji zadań, zgodnie z przepisami prawa (ustawa o rachunkowości i rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej), co podlega szczególnej kontroli przez organy zewnętrzne (np. NIK). Niewłaściwa realizacja zadań stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz podlega sankcjom wynikającym z Kodeksu karnego.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
* praca na III piętrze budynku, budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich - podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości
* praca przy komputerze - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 36 92 320, 36 92 207, 36 92 426
Wzór wymaganych oświadczeń udostępniony jest na stronie internetowej: https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/
W ofercie należy podać dane kontaktowe -- adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
Ministerstwo Środowiska zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Oferty przesłane po terminie, nie będą rozpatrywane.

Techniki i metody naboru:
* weryfikacja formalna nadesłanych ofert
* test wiedzy w zakresie wymagań niezbędnych i dodatkowych
* zadanie praktyczne typu case study
* rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu behawioralnego

Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne". W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia (akceptujemy jedynie oświadczenia zgodne ze wzorem).
Przekazanie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia dodatkowe" nie jest obowiązkowe. Podkreślamy jednak, że dokumenty te będą jedyną podstawą potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w dekretowaniu dokumentów księgowych lub prowadzeniu ewidencji księgowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy -- po analizie ofert -- zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną poinformowani o terminie jego przeprowadzenia. O terminach etapów naboru kandydaci będą powiadamiani drogą elektroniczną.
Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2015 poz. 2135 z późn. zm.) jest Minister Środowiska
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe w dziedzinie nauk ekonomicznych

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze finansowo-księgowym jednostek sektora finansów publicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych i aktów wykonawczych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • znajomość zasad regulujących przepływy finansowe w ramach POIiŚ i PO PT
  • komunikacja
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • rzetelność
  • myślenie analityczne
  • współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość systemu TREZOR


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze finansowo-księgowym jednostek sektora finansów publicznych (dokumenty zawierające informacje potwierdzające okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu- wzór treści wymaganego oświadczenia jest zamieszczony na stronie https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe dyplomu
  • W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopia dokumentu potwierdzającego 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w dekretowaniu dokumentów księgowych lub prowadzeniu ewidencji księgowej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-03-29
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Oferta jest ważna jeszcze 2758 dni


    Szukam pracy Warszawa, Szukam pracy Wrocław, Szukam pracy Kraków, Szukam pracy Łódź, Szukam pracy Szczecin, Oferty pracy Gdynia, Ogłoszenia Gdańsk, Szukam pracy Poznań, Ogłoszenia Au Pair Opieka nad dzieckiem, Kalkulator brutto-netto, Wyszukiwarka ofert, kariera medycyna, kariera budownictwo, Praca Administracja biurowa, Branża bankowość, pracuj w call center, Pracuj w energetyka, Pracuj w Handel, oferty pracy fizyczna, Praca na magazynie, Ogłoszenia w marketingu, Kariera Olsztyn, Szukampracy Katowcie, Kariera Bydgoszcz, Praca Białystok

    Gdzie szukać pracy jako specjalista

    Jaka oferta pracy na stanowisku: specjalista w miejscowości: Warszawa jest idealna dla Ciebie? Śmiało Aplikuj! Sprawdź też inne ogłoszenia o pracę z firmy BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna lub zapoznaj się raz jeszcze z ofertą pracy. Szukam pracy jako specjalista Możesz także skorzystać ponownie z naszej darmowej wyszukiwarki ofert pracy

    Zachęcamy do złożenia Aplikacji na stanowisko specjalista, praca w Warszawa dopasowana do Twoich wymagań.BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna praca. Zobacz także dostepny katalog Stanowisk na Szukampracy.pl, gdzie znajdziesz więcej ogłoszeń o pracę.