Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
naczelnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. J.Ch. Szucha 25
00-918 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Kierowanie pracami podległych pracowników Wydziału; organizowanie i nadzorowanie prac, w celu zapewnienia prawidłowego i sprawnego przebiegu procesów realizowanych w Wydziale.
- Koordynowanie spraw dotyczących podziału oraz wysokości planowanych i ostatecznych kwot części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego.
- Koordynowanie zadań w zakresie przydzielania środków finansowych z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na zadania oświatowe jednostek samorządu terytorialnego, w tym współpracy z Komisją Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego.
- Koordynowanie współpracy innych departamentów MEN z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami tych jednostek oraz ze stroną samorządową Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz organizowanie i nadzorowanie w ramach Wydziału współpracy z ww. podmiotami.
- Opiniowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów związanych ze sprawami finansowania oświaty w ramach części oświatowej subwencji ogólnej.
- Koordynowanie oraz nadzorowanie spraw związanych z przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wystąpienia do MEN, w szczególności na interpelacje, interwencje i zapytania kierowane przez Parlamentarzystów oraz pisma przedstawicieli JST i innych podmiotów.
- Przygotowywawnie samodzielnie oraz we współpracy z właściwymi departamentami projektów informacji, opracowań, opinii, stanowisk, zestawień, sprawozdań m. in. dla Członków Kierownictwa MEN, komisji sejmowych oraz innych podmiotów w zakresie prowadzonych spraw.
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
* krajowe wyjazdy służbowe,
* częste kontakty z podmiotami zewnętrznymi,
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
narzędzia i materiały pracy -- komputer i inne urządzenia biurowe
możliwość poruszania się po budynku: windy i toaleta przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
w razie potrzeby do wykorzystania schodołaz.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne.
Oferty złożone po terminie (decyduje data stempla pocztowego) lub oferty niekompletne (tj. niezawierające prawidłowych i podpisanych oświadczeń oraz wszystkich wymaganych dokumentów wymienionych w „wymaganych dokumentach
i oświadczeniach"), zostaną odrzucone. Kopie dokumentów dot. stażu pracy / doświadczenia zawodowego, muszą potwierdzać zamknięty okres oraz wymagany obszar zatrudnienia.
Zachęcamy do skorzystania ze wzorów oświadczeń, które są dostępne na stronie BIP MEN, w zakładce "Praca" "wzory oświadczeń do naboru", hiperłącze: Praca / Wzory oświadczeń do naboru oraz do składania cv w formacie Europass - http://europass.cedefop.europa.eu/pl/documents/curriculum-vitae.
Przekazanie kopii dokumentów wymienionych w części „kopie innych dokumentów
i oświadczenia" nie jest obowiązkowe. Kopie te stanowią jednak podstawę potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych zawartych w ogłoszeniu.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.
Nadesłane oferty, z wyjątkiem oferty wybranego kandydata, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 34-74-852, 34-74-244 lub 34-74-170.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane
z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze analiz finansowych
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość prawa oświatowego
- Znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w zakresie finansowania zadań oświatowych
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Znajomość rozporządzeń ministra właściwego ds. oświaty i wychowania w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętność zarządzania zespołem
- Umiejętność tworzenia analiz finansowych
- Obsługa aplikacji komputerowych (arkusz kalkulacyjny na zaawansowanym poziomie, edytor tekstów, Power Point)
- Zdolności analityczne
- Komunikatywność
- Umiejętność argumentowania, formułowania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność współpracy
- Kreatywność
- Samodzielność
- Umiejętność efektywnego działania w sytuacjach trudnych i pod presją czasu
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- ukończone szkolenie z zakresu finansów publicznych
- znajomość języka angielskiego lub innego języka nowożytnego na poziomie komunikatywnym (B1)
- umiejętność zbierania, opracowywania, przetwarzania i analizowania różnorodnych informacji
- umiejętność obsługi systemów informacji prawnej
- umiejętność obsługi systemu elektronicznego zarządzania dokumentami (EZD)
- umiejętność wystąpień publicznych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracykopia dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia z zakresu finansów publicznych.kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego lub innego języka nowożytnego na poziomie komunikatywnym (B1) lub oświadczenie o znajomości języka na wymaganym poziomie. Dokumenty należy złożyć do: 2017-02-21
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu