Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista
Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Koordynowanie prac w departamencie oraz z zakresu części 43 -- Wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, z wyłączeniem wydatków, których wielkość ustalana jest w innych komórkach organizacyjnych, związanych z przygotowaniem projektu planu dochodów i wydatków budżetu państwa, a także prac związanych z realizacją i sprawozdaniem z wykonania ustawy budżetowej, jak również współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa.
- Koordynowanie prac w zakresie zadań wspólnych departamentu, nieprzypisanych do innych komórek wewnętrznych, w tym opracowanie opinii do projektów aktów prawnych i innych materiałów przekazywanych w ramach uzgodnień między departamentami, a także koordynowanie prac przy opracowywaniu i sporządzaniu projektów opinii do projektów aktów prawnych, programów, strategii i innych dokumentów oraz opracowywanie interpretacji i wyjaśnień obowiązujących przepisów, w zakresie prowadzonej problematyki przez zespół.
- Uczestniczenie w koordynacji prac departamentu z zakresu stabilizującej reguły wydatkowej (SRW) obejmujących wykonanie SRW w roku poprzednim, monitoring roku bieżącego oraz prognozę na rok następny.
- Koordynowanie prac dotyczących zmian w wydatkach budżetu państwa oraz opracowywanie projektów decyzji Ministra Finansów wprowadzających wnioskowane przez dysponentów części zmiany.
- Opracowywanie, we współpracy z Wydziałem Wynagrodzeń, Budżetów Wojewodów, Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, Sportu oraz Turystyki zbiorczych rocznych i okresowych analiz opisowych oraz zestawień analitycznych z zakresu koordynowanych przez departament części i finansowanych działów.
- Reprezentowanie Ministerstwa Finansów w pracach parlamentarnych oraz podczas uzgodnień międzyresortowych w zakresie spraw należących do właściwości zespołu (dotyczących projektów aktów prawnych oraz projektu ustawy budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu państwa).
- Udział w pracach związanych z koordynacją budżetowych systemów informatycznych w ministerstwie.
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); nietypowe godziny pracy (w tym dyżury); częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
ŻYCIORYS/CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/ministerstwo-finansow/praca/wzory-oswiadczen
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 694 56 33.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
wykształcenie: wyższe magisterskie z dziedziny nauk prawnych lub ekonomicznych
doświadczenie zawodowe/staż pracy
2 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość przepisów regulujących kwestie mniejszości narodowych i etnicznych
- Wiedza z zakresu realizacji budżetu państwa.
- Znajomość środowiska Windows
- Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawa
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości komórki organizacyjnej
- Znajomość zasad techniki legislacyjnej
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (NIE HONORUJEMY KOPII DOKUMENTU JEDYNIE OŚWIADCZENIE)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia) Dokumenty należy złożyć do: 2018-11-19
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu