Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Weryfikacja prawidłowego gospodarowania środkami finansowymi w przydzielonych placówkach zagranicznych w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dot. rachunkowości i sprawozdawczości w celu dostarczenia bieżącej informacji na potrzeby kierownictwa.
- Weryfikacja rachunkowa otrzymanych kwartalnych sprawozdań i bilansów placówek oraz sporządzanie sprawozdania zbiorczego w PLN w celu włączenia ich do sprawozdawczości przekazywanej przez MSZ do MF.
- Sporządzanie planów finansowych wydatków budżetowych placówek i ich korekty na podstawie planów przygotowanych, zgodnie z układem wykonawczym budżetu przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w celu przekazania na placówki i do wydziału realizującego przekaz środków budżetowych.
- Analiza i kontrola wniosków związanych ze zmianą planu finansowego przygotowanych przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w odniesieniu do zatwierdzonego planu finansowego na dany rok budżetowy w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania środków budżetowych przez placówki.
- Analiza i opracowywanie planów finansowych wydatków budżetowych placówek zagranicznych na podstawie przedstawionych przez nie projektów w zakresie wydatków nadzorowanych przez wydział w celu przekazania zatwierdzonych planów na placówki.
- Przygotowywanie planów finansowych i korekta w zakresie przychodów i rozchodów „dochodów placówki" poszczególnych placówek i zbiorcze w PLN oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego i finansowego nad wykonaniem tych planów w celu przekazania planów na placówki i zapewnienia optymalnego wykorzystania „dochodów placówki".
- Prowadzenie korespondencji w zakresie swoich właściwości z placówkami, poszczególnymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa i innymi instytucjami w celu rozwiązania bieżących problemów, np. ustalania wytycznych przekazywanych placówkom.
- Pomoc w bieżącym rozliczeniu należności i zobowiązań placówek w celu umożliwienia im rozliczenia sald występujących na koncie „Rozrachunki".
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku -- obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 4500 PLN do ok. 6700 PLN oraz dodatek
za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej Dz. U. z 2016, poz. 1345- j.t. z późn. zm.).
Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 -- 16.15. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
Szczegółowe informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ w zakładce Praca i kariera -- Praca w MSZ -- Zasady i użyteczne informacje: http://www.msz.gov.pl/pl/p/msz_pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/zasady_uzyteczne_informacje/
Wszelkie dokumenty załączane do oferty wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.
W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie NAWA: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach
Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.
W ofercie należy podać adres e-mail oraz numer telefonu. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu naboru.
Kontakt: Wydział Naboru i Organizacji, tel. +48 (22) 523 78 06, +48 (22) 523 83 11 email: rekrutacja@msz.gov.pl
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze księgowości budżetowej lub finansów publicznych.
pozostałe wymagania niezbędne:
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne" lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość języka angielskiego lub innego na poziomie B1.
- Znajomość aktów prawnych: ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych i aktów wykonawczych, ustawy o rachunkowości i aktów wykonawczych.
- Znajomość zagadnień z zakresu finansów publicznych i prawa zamówień publicznych.
- Umiejętność pisania i redagowania tekstów informacyjnych.
- Umiejętność jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji. analizy i syntezy informacji, analitycznego myślenia, planowania, pracy w zespole, koordynowania zadań.
- Umiejętność analizy i syntezy informacji.
- Umiejętność analitycznego myślenia.
- Umiejętność planowania. pracy w zespole, koordynowania zadań.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Umiejętność koordynowania zadań.
- Skuteczna komunikacja.
- Asertywność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego lub innego na poziomie B2.
- Znajomość wewnętrznych aktów prawnych dotyczących działalności finansowo-administracyjnej placówek zagranicznych.
- Umiejętność obsługi specjalistycznego programu komputerowego: Egeria, fkwin.
- Samodzielność i inicjatywa.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- CV
- Kopia dokumentów potwierdzających dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 412 -- j. t.).
- Kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ (bip.msz.gov.pl) w zakładce Praca i Kariera -- Praca w MSZ -- Pliki do pobrania: http://www.msz.gov.pl/pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/pliki_do_pobrania/
- Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 -- 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721 -- j.t.), złożone według wzoru określonego w ww. ustawie -- dotyczy kandydatek / kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych. Dokumenty należy złożyć do: 2018-10-23
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu