Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista
Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- egzekwowanie od fundacji sprawozdań merytorycznych z działalności fundacji i na ich podstawie ocena zgodności ich działalności z prawem i statutem a w razie potrzeby podejmowanie czynności nadzorczych na podstawie ustawy o fundacjach,
- analizowanie nadsyłanych przez sądy dokumentów nowych fundacji pod kątem zasadności wskazania w rejestrze Ministra Sprawiedliwości jako organu sprawującego nadzór nad daną fundacją i w razie potrzeby inicjowanie przewidzianych prawem czynności procesowych,
- podejmowanie czynności merytorycznych i administracyjnych w przypadku akceptacji wpisu w rejestrze w zakresie organu sprawującego nadzór w celu objęcia danej fundacji nadzorem Ministra Sprawiedliwości,
- monitorowanie funkcjonowania w praktyce przepisów dotyczących fundacji i przygotowywanie opinii na temat ewentualnych zmian tego prawa oraz propozycji zmian, jak również analiza wdrażania nowych rozwiązań prawnych i organizacyjnych w zakresie organizacji pozarządowych, a w razie dostrzeżenia problemów -- podejmowanie działań w celu ich wyeliminowania,
- współpraca z innymi urzędami i organizacjami pozarządowymi w zakresie problematyki organizacji pozarządowych w celu wymiany doświadczeń i wypracowania jak najlepszych uwarunkowań prawnych i organizacyjnych dla tworzenia i działania organizacji pozarządowych,
- koordynowanie przepływu korespondencji adresowanej do wewnętrznej komórki organizacyjnej, jej rozdział zgodnie z dekretacją oraz archiwizacja w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentacji.
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- trudności w nawiązywaniu kontaktów z przedstawicielami organów fundacji,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: do 3935,06 zł (mnożnik kwoty bazowej do wysokości 2,1).
Kandydatki/kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru mailem lub telefonicznie. Etapy naboru: test wiedzy, rozmowa kwalifikacyjna.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Oferty nie spełniające wymagań formalnych zostaną zniszczone komisyjnie w terminie 14 dni od zakończenia naboru.
Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, a także skorzystania z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy" na stronie www.ms.gov.pl
Do udziału w naborze zachęcamy osoby niepełnosprawne.
Informacje dodatkowe pod nr tel. (22) 52 12 743.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
1 rok doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej na stanowisku związanym z opracowywaniem i uzgadnianiem projektów aktów prawnych lub w realizacji zadań związanych z nadzorem nad fundacjami,
pozostałe wymagania niezbędne:
- doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, komunikacja, myślenie analityczne, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, pozytywne podejście do klienta, zorientowanie na osiąganie celów,
- znajomość prawa dot. organizacji pozarządowych i orzecznictwa z tego zakresu,
- znajomość zasad tworzenia i funkcjonowania organizacji pozarządowych,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2017-01-17
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu