Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
podreferendarz
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udział w procesie tworzenia oraz modyfikacji oprogramowania implementującego modele ekonomiczne, statystyczne i matematyczne
- wykonywanie analiz w oparciu o istniejące modele, dokumentacji oraz interpretacja wyników; samodzielne wprowadzanie niewielkich zmian do modeli
- wspieranie pozyskiwania danych do opracowania i modyfikacji narzędzi analitycznych oraz diagnozy bieżących procesów społeczno-ekonomicznych (ze szczególnym uwzględnieniem danych dotyczących modeli biznesowych i danych finansowych różnych branż)
- udział w procesie oceny wybranych dokumentów (w tym projektów regulacyjnych) w zakresie wymagającym analizy ilościowej lub wykorzystania modeli ekonomicznych oraz oceny decyzji dotyczących wybranych branż lub oceny skutków interwencji publicznej (w tym na podstawie źródeł zagranicznych)
- uczestniczenie w przygotowywaniu analiz
- udział w tworzeniu odpowiednich narzędzi analitycznych / oprogramowania
- uczestniczenie w sporządzaniu przygotowywanych w Departamencie opracowań
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
* stanowisko pracy zlokalizowane w pokojach biurowych
* podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem
* większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej
* obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę
* czas pracy - zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej
* praca pod presja czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille'a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć , wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do KPRM). Życiorys preferowany wg wzoru zamieszczonego w BIP KPRM (zakładka: kontrola i nadzór, dokumenty, inne dokumenty, pod adresem http://bip.kprm.gov.pl/download.php?s=75&id=15783 ).
UWAGA! Uprzejmie informujemy, że dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub pocztą elektroniczną na adres rekrutacja@kprm.gov.pl.
W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być podpisane własnoręcznie przez kandydatki/kandydatów i przesłane w formie skanów. Kandydatki/kandydaci dopuszczeni do udziału w naborze są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.
W przypadku składania ofert w formie papierowej weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia". W związku z tym podkreślamy, że kompletne oferty to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w KPRM, które są dostępne na stronie BIP KPRM, w zakładce „Praca w KPRM" pod adresem http://bip.kprm.gov.pl/download/75/18780/oswiadczenia.doc
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne na stronie BIP KPRM, w zakładce „Praca w KPRM" pod adresem: http://bip.kprm.gov.pl/kpr/bip-kancelarii-prezesa/praca-w-kprm/4494,Praca-w-KPRM.html
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Osoby zakwalifikowane do dalszych etapów naboru zostaną powiadomione e-mailem o ich terminie (w przypadku nieposiadania e-maila telefonicznie).
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel. (22) 694 75 18 (numer kontaktowy pracownika k.o., który będzie udzielał odpowiedzi na pytania osób zainteresowanych podjęciem zatrudnienia w KPRM -- nie dot. spraw kadrowych).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
- Umiejętność argumentowania
- Znajomość podstaw teorii ekonomii oraz podstawowych zagadnień z zakresu finansów publicznych i rynku pracy
- Znajomość metod statystycznych
- Umiejętność tworzenia modeli ekonomicznych, ekonometrycznych, statystycznych
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Łatwość komunikacji i umiejętność pracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Powyżej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w obszarze analizy statystycznej danych w sektorze publicznym lub prywatnym lub w badaniach naukowych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2
- Znajomość programów do analizy statystycznej ( jeden z: GNU R, SAS, Matlab/Octave)
- Znajomość podstaw programowania w językach wektorowych (np. R, Matlab/Octave, Gauss, Ox)
- Znajomość metod numerycznych
- Znajomość SQL
- znajomość modeli makroekonomicznych z mikropodstawami (modele RBC. DSGE, wzrostu) oraz metod programowania dynamicznego
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań dodatkowych (w szczególności: znajomości programów, języków programowania, doświadczenia zawodowego, znajomości języka angielskiego na poziomie minimum B2)Dokumenty należy złożyć do: 2018-02-06
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu