Firma Balticon S.A. powstała ponad 30 lat temu, jako projekt kilku wizjonerów. Historia firmy rozpoczęła się z dniem 17 lipca 1991 roku, kiedy to została ona zarejestrowana jako Balticon Sp. z o.o. Sześć lat później rozpoczęliśmy handel kontenerami. W 2000 roku powstał serwis kontenerów chłodniczych. W kolejnych latach rozwinęliśmy transport ciężarowy, a także otwieraliśmy kolejne depoty. W 2010 roku Balticon został zarejestrowany jako spółka akcyjna, a rok później zadebiutował na giełdzie NewConnect. Krótko potem otrzymaliśmy dofinansowanie z UE na rozwój systemu ERP B2B. W 2015 roku powołana została w Hiszpanii spółka Balticon Contenedores S.L. do sprzedaży i wynajmu kontenerów. Trzy lata później otrzymaliśmy dotację z UE na Terminal Intermodalny i szybko rozpoczęliśmy jego budowę. W międzyczasie otwierały się kolejne oddziały firmy zlokalizowane w całej Polsce i Europie. Na 30-lecie działalności w naszych szeregach pracowało już 280 osób, a przychody wynosiły 180 mln zł. Dzisiaj jesteśmy jednym z pionierów w branży logistycznej, ciągle się rozwijamy i nie zamierzamy zwalniać tempa.
Balticon oferuje obsługę ruchu kontenerowego na potrzeby armatorów morskich i spedytorów. Posiadamy swoje oddziały w każdym porcie morskim w Polsce. Dzięki dostępom do bocznic kolejowych, jesteśmy w stanie szybko i sprawnie przeładować zawartość kontenerów oraz zlecić transport intermodalny. Oferujemy zarówno krótkotrwałe, jak i długotrwałe składowanie kontenerów. Balticon sprzedaje i wynajmuje kontenery na potrzeby wielu branż. Do dyspozycji mamy kontenery morskie, magazynowe, a specjalnością firmy są nowoczesne kontenery chłodnicze.
Nasze osiągnięcia
Nasi klienci i partnerzy powierzają nam serwis i transport kontenerów. Wymagają kompetencji potwierdzonych szeregiem certyfikatów. Podlegamy też regularnym audytom armatorów i codziennej kontroli KPI. Zespół Balticon wyróżnia wiedza i doświadczenie. Każdego dnia rozwijamy swoje kompetencje pracując na depotach blisko kontenerów i ciężarówek. Uczestniczymy w regularnych szkoleniach.
Na przestrzeni lat wykonywaliśmy wiele projektów ze środków Unii Europejskiej, aktualnie trwa realizacja projektu „Budowa terminalu intermodalnego służącego do przeładunku kontenerów w relacjach droga-kolej, lub kolej-droga, składowania kontenerów oraz czynności usługowych niezbędnych do funkcjonowania kontenerowego transportu intermodalnego”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Dlaczego warto pracować w Balticon?
Będąc liderem w branży, zastanawiamy się, dlaczego udało nam się trafić do czołówki? Zapewne jest to zbiór naszych idei i wartości, które stale rozwijamy i doskonalimy. Pragniemy, by każdy pracownik czuł się w naszej firmie komfortowo i bezpiecznie. Chcemy również dać mu jak największą szansę na rozwój – ten zawodowy, jak i osobisty. Zatrudniamy zarówno osoby z doświadczeniem, jak i młodych pretendentów do pracy w logistyce, którzy kończą lub są świeżo po studiach. Mogą oni rozwijać skrzydła w naszych szeregach i piąć się po szczeblach kariery – od pierwszych szkoleń do stanowisk specjalistycznych. Uważamy, że na nasz sukces składają się:
- Stawianie na profesjonalizm i ciężką pracę,
- Doświadczona i wyszkolona kadra,
- Dbanie o atmosferę miejsca pracy,
- Terminowe wypłaty wynagrodzeniowe,
- Warunki do rozwoju,
- Przekonanie, że inwestycje w ludzi są tak samo ważne jak inwestycje w sprzęt,
- Dostęp do własnych depotów,
- Onboarding dla nowych osób w firmie- czyli płynne wdrożenie w życie Balticonu,
- Szkolenia, dzięki którym mamy pewność, że każdy w naszej załodze jest na bieżąco, a jego czas pracy jest wykorzystywany z maksymalną skutecznością.
Stanowiska pracy
Praca w logistyce to bardzo szerokie pojęcie. Zarówno kierowca ciężarówki, pracownik depotu, operator suwnicy, jak i spedytor, manager łańcucha dostaw czy specjalista sprzedaży frachtów – wszystkie te stanowiska są elementami ogromnej i skomplikowanej machiny jaką jest logistyka. Wiele firm, również i my, zajmuje się przynajmniej kilkoma aspektami logistyki i zazwyczaj zmiana stanowiska nie jest większym problemem. Oddziały Balticonu
zlokalizowane są na terenie Polski, Niemczech oraz Hiszpanii. Mamy również własny zakład
produkcyjny, który znajduje się na terenie Gdańska. W sumie zatrudniamy ponad 250
pracowników.
Szukasz pracy, w której stawiasz na rozwój i godne warunki zatrudnienia? Sprawdź nasze oferty na stronie internetowej i wyślij CV. Poszukujemy pracowników do naszego gdyńskiego biura (spedytor drogowy, dyspozytor w transporcie krajowym), jak i również do depotów na terenie Gdańska i Gdyni (serwisant układów chłodniczych, ślusarz, spawacz). W naszej firmie zatrudniamy zarówno mężczyzn, jak i kobiety. Nie martw się, jeśli doświadczenie masz małe – wspólnymi siłami możemy Cię wszystkiego nauczyć!
Pamiętamy o młodych osobach, które stawiają pierwsze kroki w logistyce. Dlatego z myślą o nich otworzyliśmy Akademię Balticon. Jest to staż, który kierujemy do studentów ostatniego roku lub absolwentów kierunków z branży TSL, Handel, Depot, Transport, Finanse, Księgowość. Staże są całkowicie płatne i realizowane w formie umowy stażowej – z możliwością nawiązania stałej współpracy!
Benefity pracownicze
Zatrudnienie w Balticonie wiąże się nie tylko z atrakcyjnym wynagrodzeniem, wyjątkową atmosferą pracy i możliwością rozwoju. To także mnóstwo dodatkowych udogodnień, takich jak Karta Multisport, pakiet medyczny PZU, czy ubezpieczenie na życie. Pracownik z Kartą Multisport może (w zależności od jej rodzaju), bez ograniczeń korzystać z siłowni, basenu, aerobiku, czy jogi. Pakiet medyczny PZU jest dostępny zarówno w wersji indywidualnej, jak i wspólnej z partnerem lub z partnerem i dziećmi. Ubezpieczenie Allianz to wsparcie finansowe w razie choroby, wypadku lub śmierci i bieżąca opieka zdrowotna. Oprócz tego, dofinansowujemy również naukę języka angielskiego dla naszych pracowników.
Podsumowanie
Balticon to firma z wieloletnim doświadczeniem w branży. Przez lata nie tylko nabyła wiedzę i umiejętności potrzebne do ciągłego rozwoju i budowania pozycji na rynku europejskim, ale przede wszystkim zbudowała zespół ekspertów, którzy uwielbiają swoją pracę, są zjednoczeni w działaniach i ciągle motywowani do podejmowania kolejnych wyzwań. Główne wartości, którymi się kierujemy, czyli profesjonalizm, kreatywność w rozwiązaniach, partnerstwo z klientami oraz rozwój od lat przynoszą pozytywne rezultaty, które zamierzamy kontynuować.
Ekspert w dziedzinie HR oraz rynku pracy z wieloletnim doświadczeniem. Praca w branży HR pozwoliła na poznanie wielu ciekawych technik rekrutacyjnych. Na blogu udziela porad a także opisuje procesy związane z prowadzeniem rekrutacji bądź też firmy.