Jak korzystnie rozwiązywać konflikty?

Jak korzystnie rozwiązywać konflikty?

28 sierpnia 2019 0 Autor Szukampracy.pl
Podziel się z innymi

W pracy łatwo o napiętą atmosferę – czy to pomiędzy pracownikami, czy to podczas dyskusji z kontrahentami. Nawet najbardziej kryzysową sytuację można jednak załagodzić w korzystny sposób. Podpowiadamy, jak rozwiązywać konflikty!

Spory w miejscu pracy zdarzają się bardzo często. Wystarczy odmienne zdanie, inny plan działania czy nawet prywatne antypatie. Spięcia między pracownikami psują atmosferę w miejscu pracy, a nieporozumienia z klientami mogą rzutować na reputację firmy. Z tego względu koniecznie należy poprawnie prowadzić i rozwiązywać wszelkie konflikty. Przedstawiamy kilka uniwersalnych porad!

Konfrontacja jest konieczna

W razie zaistnienia konfliktu, należy szybko, ale ze spokojem doprowadzić do konfrontacji. Odwlekanie rozmowy może sprawić, że na podstawie plotek, domysłów i rosnącego napięcia zwykła niezgodność eskaluje w poważny spór. Koniecznie należy poznać zdanie obu stron, dbając o to, by dialog odbył się w atmosferze wzajemnego szacunku. Czasem okazuje się, że wystarczy po prostu spokojnie porozmawiać!

Racjonalne argumenty zamiast emocji

Bardzo ważne jest także wyciszenie panujących emocji. Większość osób w sytuacji konfliktu momentami przestaje racjonalnie myśleć. Strony powinny przekonywać się nawzajem nie krzykiem, złośliwościami czy nieetycznymi działaniami, ale twardymi argumentami. W razie sporu należy dobrze opracować uzasadnienie swoich motywacji.

Konflikt nie jest wcale złym zjawiskiem

Większość osób myśli, że konflikt to bardzo negatywna sytuacja. Wcale nie musi tak być! Takie okoliczności często pozwalają odkryć skrywane nieprawidłowości, które można sprawnie rozwiązać, zanim urosną do rangi poważnego problemu. Sytuacje kryzysowe mogą także wbrew pozorom umocnić zespół, który nauczy się np. jak wypracowywać między sobą pewne kompromisy.


Spory w miejscu pracy to częste zjawisko, warto więc wiedzieć, jak sobie z nimi radzić. Świetnym sposobem na poznanie dobrych metod negocjacyjnych jest np. udział w szkoleniu o rozwiązywaniu konfliktów. Warto dbać o dobrą atmosferę w swojej firmie, by ta mogła się rozwijać i przynosić maksymalne korzyści!

Zobacz  Młodzi naukowcy wolą wyjechać za granicę niż pracować w Polsce
Nasz wynik:
[Total: 1 Średnia: 5]