Allegro to serwis doskonale znany Polakom. Każdego miesiąca korzysta z niego około 18 milionów użytkowników. Nic więc dziwnego, że wiele sklepów internetowych uwzględnia ten kanał sprzedaży w swojej strategii. Choć platforma ma wiele zalet, odznacza się też dużą konkurencją. Jak sobie z nią radzić? Z naszego poradnika dowiesz się, jak zarabiać na Allegro!
Jaką marżę narzucać na produkty w Allegro?
Twoje zarobki na Allegro będą zależały przede wszystkim od marży, jaką narzucisz na swoje produkty. Wielu sprzedawców uważa, że powinna ona wynosić 20 — 30%. Można się z tym oczywiście zgodzić, ale jednocześnie trzeba brać pod uwagę również inne czynniki, takie jak między innymi:
- wysokość prowizji w danej kategorii (opłata pobierana przez Allegro obniża Twoje zyski),
- koszty pozyskania towaru,
- wydatki na magazynowanie asortymentu,
- ewentualne koszty marketingowe,
- wynagrodzenie pracowników,
- koszty prowadzenia działalności gospodarczej (m.in. składki ZUS, podatek dochodowy, wynagrodzenie biura rachunkowego itd.),
- potencjalne zwroty towarów.
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na wysokość marży są też działania konkurencji w tym zakresie. Jeżeli inni sprzedawcy w Twojej branży ustalają ją na poziomie 20%, nie ma sensu podnosić jej do 50%. W ten sposób zniechęcisz jedynie kupujących do swojej oferty.
Jeśli chcesz dobrze zarabiać na Allegro, zwróć uwagę na następujące elementy strategii sprzedaży:
- wybór popularnych, ale mało konkurencyjnych produktów,
- odpowiedni model logistyczny,
- sprawne oprogramowanie e-commerce,
- skuteczne działania marketingowe.
Pamiętaj jednak, że nie wszystko zależy od Ciebie i czasami musisz mieć po prostu szczęście, aby odnieść sukces w prowadzeniu sprzedaży na Allegro.
Jak zarabiać na Allegro? 9 skutecznych metod
Skoro wiesz już, czym kierować się przy ustalaniu cen produktów na Allegro, zastanówmy się jeszcze, jak przyciągać uwagę kupujących. Bardzo pomocne w zwiększaniu sprzedaży okażą się następujące rozwiązania:
- Firmowe konto
Rejestrując się w Allegro, stajesz przed wyborem pomiędzy kontem prywatnym a firmowym. Musisz wiedzieć, że z biznesowego punktu widzenia jedynym słusznym wyborem jest to drugie. Gwarantuje Ci ono dostęp do wszystkich funkcji marketingowych serwisu i ułatwia wystawianie faktur. Zdecydowanie poszerza też Twoje zasięgi, ponieważ oferty sprzedawców korzystających z kont prywatnych ograniczane są do serwisu Allegro Lokalnie.
- Odpowiednia nazwa
Jeśli zależy Ci na budowaniu pozytywnego i profesjonalnego wizerunku wśród klientów, zwracaj uwagę nawet na takie detale jak nazwa Twojego profilu w Allegro. Przede wszystkim powinna ona być tożsama z domeną prowadzonego przez Ciebie sklepu internetowego. Dzięki temu ułatwisz odbiorcom jej zapamiętanie i zwiększysz prawdopodobieństwo ich powrotów.
- Krótkie tytuły aukcji
Allegro daje Ci aż 50 znaków na nazwanie aukcji. Nie musisz wcale wykorzystywać ich wszystkich. Do świadomości kupujących zdecydowanie szybciej trafi krótki tytuł niż taki składający się z wielu wyrazów. Zadbaj o to, aby w nazwie znalazły się najważniejsze słowa kluczowe i zalety produktu. Zastanów się przy tym, które aspekty oferty okażą się najważniejsze dla przedstawicieli Twojej grupy docelowej.
- Triki psychologiczne
Wydaje Ci się, że ustalanie cen z końcówką 99 groszy to przestarzały i nieskuteczny trik marketingowy? Być może masz rację, ale niekoniecznie w przypadku Allegro. Użytkownicy tego serwisu często bowiem sortują wyniki wyszukiwania po najniższych cenach. W efekcie wyżej wyświetlą im się produkty kosztujące 12,99 zł, a niżej te za 13 zł. Jak widzisz, 1 grosz może kosztować Cię utratę dobrej pozycji, a tym samym spadek zainteresowania potencjalnych klientów.
- Unikalne opisy produktów
Jeśli tylko uda Ci się przyciągnąć uwagę klienta i skierować go na stronę swojej oferty, musisz go tam zatrzymać. Jak tego dokonać? Niezbędny okaże się skuteczny opis produktu. Taka treść powinna być absolutnie unikalna i napisana językiem korzyści. Oznacza to między innymi podkreślanie zalet towaru i podawanie przykładów na to, jak mogą one zmienić życie klientów.
Opis musi oczywiście zawierać wszystkie kluczowe informacje na temat produktu. Należy przy tym pamiętać o poprawności językowej i przejrzystości tekstu. Zadbaj więc o to, aby był on podzielony na czytelne sekcje i ułatwiał użytkownikom odnalezienie interesujących ich danych. Nie zapominaj naturalnie o dostosowaniu stylu treści do swojej grupy docelowej. Inaczej opiszesz przecież skórzany portfel, a inaczej na przykład fullcap.
- Niestandardowe zdjęcia
Oferty Allegro powinny obejmować dwa typy zdjęć. Pierwszy to tak zwane packshoty, czyli fotografie przedstawiające produkty na białym tle. Wykorzystywane są one w charakterze miniaturek aukcji. Zdjęcia drugiego typu umieszcza się wewnątrz oferty, aby przybliżyć kupującym towar i jego zalety. W tym przypadku najlepiej postawić na fotografie prezentujące produkt w użyciu. Zadbaj też o wysoką rozdzielczość plików i atrakcyjną kompozycję.
Ciekawym rozwiązaniem okaże się wykorzystanie zdjęć, na których inni klienci korzystają z Twojego produktu. Dodasz mu w ten sposób wiarygodności, doceniając jednocześnie użytkowników, którzy wybrali Twoją ofertę. Dla innych będzie to natomiast jasny sygnał, że sprzedawane przez Ciebie towary cieszą się dużym zainteresowaniem i gwarantują satysfakcję.
- Pozytywne komentarze
Skoro wspomnieliśmy już o znaczeniu dowodu społecznego, nie sposób przemilczeć kwestii komentarzy pozostawianych w Twoim profilu przez innych użytkowników. Zachęcaj ich do wystawiania ocen i staraj się robić wszystko, aby zasłużyć sobie na te pozytywne. Jeśli otrzymasz jednak opinię negatywną, nie zniechęcaj się. To dla Ciebie szansa, aby pokazać swój profesjonalizm i zaprezentować, jak radzisz sobie z kryzysowymi sytuacjami.
Zauważ też, że możesz zrobić bardzo wiele, aby unikać negatywnych opinii. Jeśli z przyczyn niezależnych od Ciebie dojdzie na przykład do opóźnienia dostawy lub uszkodzenia produktu, zaoferuj klientowi jakąś formę rekompensaty — na przykład rabat lub gratis. W ten sposób nie tylko zniwelujesz ryzyko otrzymania negatywnej oceny, ale w niektórych sytuacjach zasłużysz sobie nawet na pozytywną.
Pamiętaj, że opinie innych klientów to jeden z czynników, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.
- Sprzedaż na kilku kontach
Wydaje Ci się, że wykorzystywanie kilku kont Allegro przez jednego sprzedawcę jest niewygodne, a może nawet nielegalne? Nic takiego! To powszechna praktyka, dzięki której sporo zyskujesz:
- Po pierwsze tworzysz złudzenie, że kupujący przeglądają oferty różnych sprzedawców, podczas gdy utworzone są one przez Ciebie. Dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo wyboru swojej aukcji.
- Po drugie na każdym koncie możesz sprzedawać inny asortyment, dbając w ten sposób o spójny i profesjonalny wizerunek. Konsumenci bardziej ufają wyspecjalizowanym sprzedawcom niż sklepom oferującym szeroki asortyment.
- Po trzecie nie dopuszczasz do sytuacji, w której klient otrzymuje od Ciebie kilka paczek w ramach jednego zamówienia. Tak mogłoby się zdarzyć, jeśli prowadzisz sprzedaż w dropshippingu i współpracujesz z paroma hurtowniami.
Jeśli obawiasz się natomiast problemów z zarządzaniem kilkoma kontami Allegro, wystarczy sięgnąć po kompleksowe oprogramowanie e-commerce. Narzędzia takie jak na przykład Sky-Shop pozwolą Ci obsługiwać sprzedaż wielokanałową z poziomu jednego panelu administracyjnego.
- Promowanie ofert
Allegro udostępnia użytkownikom wiele praktycznych narzędzi marketingowych. Dzięki nim możesz z łatwością zbudować przewagę konkurencyjną i pozyskać nowych klientów. Szczególnie przydatne okażą się takie rozwiązania jak:
- Allegro Ads — system pozwalający na emisję reklam w różnych miejscach platformy. Działa w modelu CPC, co oznacza, że płacisz jedynie za efekty — czyli przejścia użytkowników do Twoich ofert.
- Monety Allegro — program lojalnościowy, w którym płacisz użytkownikom za wybór Twoich ofert. Zbierają oni w ten sposób specjalne punkty (Monety), obniżające koszt kolejnych zakupów w serwisie.
- Wyróżnienia — za odpowiednią opłatą możesz wyróżniać, pogrubiać i podświetlać swoje oferty na listach wyników wyszukiwania.
- Strefa Okazji — specjalna galeria, w której możesz umieścić wybrane oferty na określony czas. Średnia liczba transakcji w tym miejscu jest 50 razy wyższa niż w całym serwisie.
Do dyspozycji masz wiele ciekawych narzędzi, co nie oznacza, że musisz korzystać z nich wszystkich. Wybierz te, które najlepiej pasują do specyfiki Twojego biznesu, i zwiększaj sprzedaż na Allegro!
Jak zarabiać na Allegro? Podsumowanie
Aby w pełni wykorzystać potencjał Allegro, musisz odpowiednio skonfigurować swoje oferty i zrobić dobry użytek z kluczowych funkcji serwisu. Pomocne okaże się także inteligentne oprogramowanie do zarządzania sprzedażą w sieci. Dzięki temu z łatwością zintegrujesz wszystkie działania pomiędzy różnymi kontami i platformami, ułatwiając sobie obsługę zamówień i zwiększając zyski.
Ekspert w dziedzinie HR oraz rynku pracy z wieloletnim doświadczeniem. Praca w branży HR pozwoliła na poznanie wielu ciekawych technik rekrutacyjnych. Na blogu udziela porad a także opisuje procesy związane z prowadzeniem rekrutacji bądź też firmy.